Vorige week kwam ons eerste blog sinds lange tijd weer online, waarin we lieten weten wat we aan het luisteren waren. Dat werd positief ontvangen en dus gaan we er mee door. Wat zijn wij van de luisterboekhoek nu aan het luisteren?
Week 41
Helma
Afgelopen week was ik nog bezig in Klavers, Edelweiss & Sachertorte, waar Susan Muskee de voorlezer is. Ik was toen nog benieuwd wat het achtergrondverhaal van hoofdpersoon Viola zou zijn. Haar moeder was van meet af aan bekend, maar de identiteit van haar vader was een ander verhaal. Ik dacht nog even dat dat voor altijd in nevelen gehuld zou blijven, maar gelukkig kreeg ik daar toch nog antwoord op. Alles bij elkaar was het leuke feelgood met levensechte personages die niet alleen maar leuk, aardig en gezellig zijn, maar ook wel eens ronduit oervervelend waren.
Toen dit boek uit was, ging ik verder met De vrouw in suite 10 van Ruth Ware: het eerste deel in de thrillerserie met Lo Blacklock in de hoofdrol. Het wordt voorgelezen door Chava voor in 't Holt. Altijd een fijne stem om naar te luisteren. De spanning wordt gestaag opgevoerd, terwijl je je afvraagt of wat Lo heeft gezien wel echt gebeurd is of dat ze zich met haar dronken hoofd toch dingen heeft verbeeld. Richting het eind komt de omslag van een van de personages voor mij een beetje uit de lucht vallen en was het eindplot voor mij niet helemaal verrassend. Maar desondanks heb ik me er wel mee vermaakt. De verfilming van het boek is vanaf 10 oktober te zien op Netflix. Hoewel ik weet hoe het eindigt, ben ik daar toch wel nieuwsgierig naar.
Mijn volgende boek is Twee gezichten, het negende deel in de Eddy Flynn-reeks van Steve Cavanagh. Een verslavende serie waarin advocaat Eddy weer een zaak oppakt die op voorhand verloren lijkt, maar die hij naar alle waarschijnlijkheid weer op onorthodoxe wijze weet te winnen. Wat dat betreft zal het denk ik niet verrassend zijn, maar de manier waarop en hoe Cavanagh alle lijntje heel verrassend kloppend weet te maken is dat altijd wel. En daar tussendoor nog de rode draad van Flynns privé-leven. Vaste voorlezer van de serie is Louis van Beek en dat doet hij met verve. Ik ga er vandaag in beginnen. Zin in!
Jeanet
Ik loopt erg achter met de #25booksin2025 challenge met ingepakte boeken. 7 heb ik er gelezen en ik heb dus nog 18 te gaan. Ik heb er net zolang één uitgepakt tot er ook een luisterboek van was. Is dit smokkelen? Misschien wel maar ik heb het boek dan wel gelezen en er liggen nog zoveel fysieke boeken.
Met De bewoonde wereld van Nicci French slaagde ik erin om ook een luisterboek te vinden. Deze is helaas wel een verkorte versie maar ik kan nergens het volledige boek vinden als luisterboek. Volgens mij heb ik dit boek vroeger echt wel gelezen maar het stond in de kast met boeken die ik nog niet gelezen heb en waaruit Ruben 25 boeken mocht kiezen en inpakken aan het begin van het jaar. Vanmiddag ga ik met een leuk klusje beginnen. Ik ga mijn kledingkast opruimen, uiteraard met het spannende boek van Nicci French, ik was er al in begonnen en met iets versneld afspelen is de stem van Beatrice van der Poel goed om naar te luisteren. Het is en ouder boek de eerste uitgave was in 2002 ik kan me vaag nog dingen herinneren maar weet totaal niet meer hoe het afloopt en daardoor blijft het spannend. Ik luister het boek via de Onlinebieb.
Marieke
In de vorige blog zat ik nog volop in Het onvergetelijke yes-project van Courtney Walsh, en die is inmiddels uit. Een echte feelgoodroman met enige voorspelbare uitkomsten, maar de reis ernaartoe is leuk, met grappige lieve en knorrige hoofdpersonages.
Via het AD abonnement heb ik een jaar lang toegang tot de luistercollectie van Fluister. Komt dat even goed uit voor mij!
Ik koos voor een nieuwe, recent uitgekomen feelgoodroman. Met Ontmaskerd van Marjon Weerink heb ik weer een heerlijk en grappig boek te pakken. Wat als jij tijdens een gemaskerd bal denkt je geliefde te zien en met hem een donker hoekje opzoekt, maar er later achterkomt dat het iemand anders was…. Dat is het begin van dit boek. Je snapt wel dat het heel wat moeilijkheden en onzekerheden op gaat leveren. Het zit vol humor en het tempo ligt lekker hoog. Het boek wordt voorgelezen door Eva Damen en dat past uitstekend. Het enige is dat ik onlangs Wie o wie van Lisanne Stam heb geluisterd dat ook door Eva Damen is voorgelezen en nu lijkt het net of ik het verlengde van dat boek aan het luisteren. Ondanks het andere verhaal en de andere personages is de intonatie en de manier van uitspreken van de tekst Damen zo herkenbaar dat het op elkaar lijkt. Voor een volgende boek met haar als voorlezer toch maar even wat meer tijd er tussen nemen.
Barbara
De planning van deze blog komt voor Barbara net op een moment dat ze is gestart in twee nieuwe luisterboeken. De loods van Matthijs Deen en een thinium naluisteropdracht: The art of spending money (NL versie) van Morgan House. En daar valt op dit moment nog niet zoveel over te zeggen.

Het is een beetje zoeken naar de frequentie van deze blog met onze luisterervaringen. Wat vinden jullie? Een maal per 2 weken doen?
En we blijven nieuwsgierig naar de luisterboeken die jullie kiezen. Welk luisterboek ben je nu aan het luisteren?