1.a Wat vinden jullie van de cover? Denk aan de gehele uitstraling van het boek (inclusief de achterpagina en de binnenflappen) en de afbeelding in combinatie met de titel.
het plaatje van het terras doet meer aan Griekenland (eind van het verhaal) dan aan Libanon (de terugblikken) denken. In die zin vind ik deze niet heel goed passen. De archiefkast kan slaan op het feit dat er toentertijd nog geen digitaal archief bestond. Vind ik wel bij het verhaal passen.
De versprongen letters in repair waren mij ook opgevallen en vind ik heel toepasselijk. De repair club repareert dingen.
De meningen op de achterflap vind ik overbodig. De binnenflap geeft vwb de auteur genoeg info over de auteur. De info over het verhaal zelf vind ik enigszins misleidend. Het verband tussen het vinden van de naam van de ontvoerder en de laatste zin het offer…. vind ik niet kloppen. Dat offer had hij al gebracht (het doden van Serge). In wezen wordt John van het vinden van de ontvoerder er zelfs beter op. Hij houdt er een hotel aan over. Zo lees ik het tenminste.
1.b Is die voor jou aantrekkelijk genoeg om op te pakken in de boekhandel of zou je een (nieuw) boek van Den Tex sowieso oppakken, ongeacht of de cover je aanspreekt?
ik denk dat hij mij wel zou opvallen maar als ik het plaatje van de archiefkast zie zou ik het waarschijnlijk niet pakken. En de foto van het terras pakt me ook niet want die doet me eerder denken aan een feelgood boek en dat zijn geen boeken voor mij. Dus al met al denk ik niet dat ik het boek zou oppakken.
1.c Vind je De vergeten spion als titel goed gekozen? Dekt het volgens jouw de lading van het verhaal?
Ik denk dat vergeten slaat op het feit dat John een andere identiteit heeft aangenomen mede omdat hij het verleden (zijn relatie met Serge) wil vergeten.Maar dat zal eerder verdrongen zijn dan vergeten denk ik. Spion slaat op John. Zo heb ik de titel opgevat tenminste.
De repair club als geheel zelf heeft niet een hele grote rol in het verhaal. Wel leden afzonderlijk. Dat het deze titel meekrijgt is meer dat het aangeeft dat het een serie is. De onderliggende titel over de geschiedenis …. doet er zeker toe.