Marieke Scheers
8a. Wat mij is opgevallen in dit verhaal is de verbondenheid die je kon voelen tussen de groep. Iedereen kampte met zijn eigen problemen, maar ze leerden elkaar beter kennen en steunden en hielpen elkaar waar ze maar konden. Soms vielen er harde woorden, maar uiteindelijk is alles goed gekomen. Ze weten nu dat ze kunnen rekenen op elkaar. Het is een vriendschap voor het leven geworden. Dit is een belevenis die je nooit zal vergeten. Deze herinneringen zullen altijd blijven bestaan. Je zal ze koesteren.
8b. Ik vond het ook "het perfecte moment". Het klikte tussen hen allemaal. De onderlinge vriendschap die er is ontstaan was ideaal toen. Iedereen voelde zich gelukkig. Het was het ideale moment om even stil te staan en te denken, wat moeten we nog meer hebben? Kon het maar altijd zo blijven.
Soms is het nodig om uit zulke ogenblikken kracht te putten.
8c. Persoonlijk kan ik ook wel zo een momentje terugroepen.
Op mijn veertigste verjaardag ben ik voor de tweede keer in het huwelijksbootje gestapt. Het was heel kleinschalig, enkel met familie en vrienden. We vormen een nieuw samengesteld gezin en vroegen ons uiteraard nog wel af, wat gaat de toekomst ons nog brengen. Na de gezamenlijke maaltijd zaten we met de genodigden nog op het terras iets te drinken. Toen ik iedereen daar gezellig samen zag praten, lachen, had ik mijn momentje van prachtig, daar kan ik van genieten. Onze dierbaarste mensen bij elkaar, keuvelend, ontspannen pratend bij elkaar. Iedereen tevreden, genietend van een hapje en een drankje.
Ondertussen ben ik 62 jaar en denk ik nog geregeld terug aan die dag. Van sommige mensen hebben we al afscheid moeten nemen. Maar wat hadden we toen een plezier. Wat hebben we toch veel geluk gehad en nu nog steeds. Het is nog altijd leuk om eraan terug te denken. Toen mocht de tijd ook even blijven stilstaan. Want de tijd gaat veel te snel voorbij.