Gefeliciteerd met de eerste 1000 leden alhier!! 🥳Ik ben ook wel toe aan een boekenpakket want boeken heb je nooit genoeg 😁
Wist je dat schrijfster Esther Gerritsen (o.a. Dorst, De terugkeer en Gebied 19) een oude bekende van me is? Want, wist je dat we uit hetzelfde dorp komen (Gendt, gemeente Lingewaard, Gelderland)? En wist je dat we daar allebei bij het jeugdkoor van de kerk zaten en ook bij de scouting? Wist je dat we ook op dezelfde middelbare school in het nabijgelegen Bemmel hebben gezeten en daar ook nog eens samen in de schoolkrantredactie zaten? En, dit is best erg, wist je dat ik niet eens wist dat ze een boek had geschreven (Normale dagen) want Esther zat een jaar lager dan ik en na mijn examen zijn we elkaar uit het oog verloren. Pas toen dat boek al tijden uit was kwam ik het eens tegen in een boekhandel en was heel verbaasd haar naam op de voorkant te zien. En wist je dat ik een kreetje sloeg toen ik het boek omdraaide en daar wel een zeer bekende bekende op de foto zag staan? 🤫 Wist je dat we jaren later ook nog eens samen in een programma van TV Gelderland zaten waarin haar oude scoutinggroep bij elkaar kwam? Dat was een gezellige reünie. En wist je dat ik ook nog eens, stom toevallig, in dezelfde trein zat waarin zij ter promotie van haar Boekenweekgeschenk Broer mee door het land reisde. Dat was ook heel gezellig. Zo af en toe zie ik haar nog wel eens bij boekpresentaties of signeersessies maar we hebben geen persoonlijk contact meer. Schrijvers zijn druk bezetten mensen 😜