De Hebban Crew Blog is een wekelijkse blog waarin elke keer één crewlid vertelt over wat hen bezighoudt op het gebied van boeken. Aan de hand van een vraag nomineren ze aan het einde van de blog een ander crewlid, die het stokje overneemt. Dit is de blog van vorige week.
Dank voor deze leuke vraag @Wouter (Crew) ! Seizoenen spelen namelijk over het algemeen al een grote rol in mijn leven. Ik kan van elk seizoen enorm genieten en geef eerlijk toe dat ik elke keer weer val voor al het leuks wat er in de winkels ligt. Borden in de vorm van bloemen in de lente, vazen in de vorm van citroenen in de zomer, pompoenkussens voor in de herfst en alles wat met kerst te maken heeft in de winter. Mijn huis is daarom eigenlijk ook altijd wel versierd. Nu is het bijvoorbeeld heel herfstig in mijn kamer: op mijn schouw staan knuffels van een pompoen en een eikeltje, een lampje in de vorm van een paddenstoel en – daar komt de vraag van Wout mooi naar voren – herfstige covers hebben ook een mooi plekje (want ja, ik gebruik mijn boeken als versiering). In dit geval zijn dat The Pumpkin Spice Café van Laurie Gilmore en Hex Appeal van Kate Johnson. Ik lees eigenlijk altijd met de seizoenen mee. Van de zomer las ik bijvoorbeeld De beste zomer ooit van Sarah Morgan en nu lees ik Rewitched van Lucy Jane Wood (want het is natuurlijk herfst en bijna Halloween).
De boeken die nu op mijn schouw staan, heb ik een tijdje geleden in het Engels gekocht. Op dat moment waren er nog niet zoveel seizoensgebonden boeken in het Nederlands te vinden. Nu kan je er niet meer omheen, kijk bijvoorbeeld naar ons herfstboekenartikel. Ook zag ik afgelopen weekend in Van der Velde Sneek deze tafel staan:

Nou, ik was bijna failliet gegaan! Het is dat ik nu nog bezig ben met Rewitched en daarna een Sinterklaasroman op de planning staat: Gezwicht voor zijn gedicht van Eveline Heijnen. Ik heb nog nooit eerder een Sinterklaasboek voor volwassenen gezien of gelezen, maar Nederlandse Sinterklaasfilms als Alles is liefde en Pak van mijn hart vind ik heerlijk, dus ik kan me voorstellen dat dit boek ook wel in mijn straatje past. Zeker nu de kruidnoten in de winkel liggen en de intocht van Sinterklaas nadert.
En dan wordt het natuurlijk tijd voor kerstboeken. Hier kijk ik écht naar uit, want kerst is mijn favoriete feestdag. Ik heb nu al een ellenlange lijst met kersttitels die ik wil lezen, dus ik ga echt tijd tekortkomen. Zo ben ik heel benieuwd naar Een kleine kerstleugen en Kerst in de Holiday Cottage van Sarah Morgan, omdat ik haar zomerboeken zo leuk vond. Ook wil ik graag De Christmas Tree Winkel van Laurie Gilmore lezen, omdat ik laatst alle 'Dream Harbor'-boeken heb aangeschaft (de ruggen vormen een leuk dorpje als je ze naast elkaar zet: geweldig, al zeg ik het zelf) en ze dan natuurlijk ook wel allemaal moet lezen. Maar ik kwam laatst een boek tegen en daar was ik echt even van ondersteboven. Dat is namelijk Flora’s reizende kerstwinkel – een boek dat gaat over kerstliefhebbende Flora die naar Lapland vertrekt om daar een kerstwinkel te beginnen. Als er één boek bij mij past, dan moet dit het wel zijn! Ik zei al tegen de rest van de crew dat ik het eigenlijk een beetje jammer vind dat dit boek alleen als e-book is verschenen. Anders was dit natuurlijk dé perfecte versiering geweest voor mijn huis deze kerst. 😉
Dit boek brengt mij dan toch eindelijk op mijn vraag voor het volgende Hebban crewlid. @Roos (Crew) : welk boek past perfect bij jou en waarom?