In deze wekelijks rubriek beantwoordt een van ons vragen over gelezen boeken, net uitgekomen boeken, de te verwachten boeken en wat er nu op het leeslijstje staat en voorzien we jullie meteen van mooie (feelgood) leestips. Deze week zijn de vragen voor Renate.
Welk boek (of boeken) ben je op dit moment aan het lezen/luisteren?
Op dit moment zit ik in een leesdip en lees echt gewoon veel minder dan anders. Wel heb ik nu weer frisse moed om te gaan beginnen in het tweede deel rond Ben Koenig Op de vlucht, een nieuwe serie van M.W Craven.
Deel 1 vond ik echt heel erg tof: een vette actiethriller.
Noem en beschrijf een boek dat je in de afgelopen weken uit hebt gelezen.
Ik las de historische roman De brieven uit Berlijn van Katherine Reay uit. Eeen verhaal dat je rechtstreeks meeneemt naar de koude oorlog en het hoe en waarom er redelijk plotseling een muur in de straten van Berlijn stond. Een muur die grote gevolgen had. Je krijgt het verhaal mee via verschillende jaren via Luisa Voeckler en haar vader waarvan ze er plotseling achter kwam dat hij nog leefde.
Wat volgt is een prachtige roman met een hoop bizarre geschiedenisfeitjes, vooral omdat ik van 1985 ben en er toen dus echt nog steeds een muur stond met alle gevolgen van dien.
Welk nieuw uitgekomen boek viel je op in de afgelopen weken en waarom?
Een ansichtkaart van Puffin Island van Christie Barlow. Het is een nieuwe serie die zich afspeelt rond Puffin Island.
Klinkt al heel leuk een eiland vol papegaaiduikers.
Naar welk boek dat binnenkort uitkomt kijk je uit en waarom?
Een kerstboek van Vannessa Thuyns: Zoals kerst bedoeld is., Het belooft een heerlijke feelgood vol met de chaos én liefde die bij kerst hoort. Daar kijk ik echt naar uit. Het duurt nog ongeveer 2 weekjes voordat het in de winkel, maar ik heb er nu al zin in.
Naar welke tijd of plaats word je het liefst meegevoerd in romans?
Ik lees graag over de Tweede Wereldoorlog, dus ik denk toch dat ik dan het liefste naar die tijd wordt meegevoerd in een verhaal. Niet in het echte leven hoor! Ik vind het ook bijzonder vind dat daar nog steeds verhalen over worden geschreven die ook nog heel origineel zijn.
Heb jij een voorkeur voor een tijd of plaats in romans om naartoe gevoerd te worden?
Klik hier om naar de overzichtspagina van Fabulous Feelgood te gaan