Dag leesclub-leden !
Ik ben Marijke, 45 jaar, en woon in het rustige Vlaamse Torhout. Al van jongs af aan ben ik gebeten door de leesmicrobe – boeken zijn voor mij een bron van rust, maar ook van verwondering. Lezen laat me telkens opnieuw in een andere wereld stappen, ver weg van de drukte van alledag. Mijn voorkeur gaat uit naar historische en romantische romans, zeker wanneer ze zich afspelen tegen de achtergrond van een oorlog of een periode van maatschappelijke verandering. Verhalen over moed, verlies en verbondenheid weten me telkens weer te raken.
Overdag werk ik als stafmedewerker bij een gemeentelijke dienst, maar zodra ik thuis ben, laat ik de cijfers en dossiers graag achter mij om met een goed boek in de zetel te kruipen. Ik woon samen met mijn man – een gepassioneerde voetbalfan – en onze dochter van 12, die stilaan ook het plezier van lezen begint te ontdekken.
Daarnaast ben ik actief lid van leesclub De Boekenreizigers, waar ik enorm geniet van de gesprekken, de uiteenlopende meningen en de verrassende invalshoeken die elk boek tot leven brengen. Ook schrijf ik als vaste recensent van de Verhalenfabriek regelmatig recensies voor de "tussendoortjes" die elke maand worden gelanceerd, wat me de kans biedt om mijn leeservaringen te delen met een breder publiek en stil te staan bij wat een verhaal écht bijzonder maakt.
Ik kijk er erg naar uit om jullie te ontmoeten, om samen onze indrukken te delen over Gespleten adem van Laure Oomens, en om nieuwe verhalen te ontdekken die ons aan het denken zetten, ontroeren en misschien zelfs een beetje veranderen. Tot binnenkort!