Gigi Leestgraag Ik volg, eens kijken of ik iets kan meelezen. Misschien één van de twee vertaalde boeken.
Karin Marcellina Gigi Leestgraag Het is een beetje jammer dat er niet meer boeken van de Shortlist vertaald zijn maar met Het Vlees en De eenzaamheid van Sonia en Sunny hebben we wel keuze uit twee mooie boeken, denk ik.
Gigi Leestgraag Karin Marcellina ik realiseer me nu dat ik ze nog niet op mijn WIL heb geplaatst. Ga ik even doen.
Tinwara Ik volg ook; wil in 2026 maximale leesvrijheid nemen dus me zo min mogelijk vastleggen, maar er staan een paar titels op de shortlist die ik sowieso wil lezen, dus misschien lees ik dan mee!
Tinwara Karin Marcellina Sonia &Sunny heb ik zelfs al in huis en het boek van Susan Choi intrigeert me wel.
Ursula1969 Ik kijk per boek of het beschikbaar is in de bibliotheek. Dat is er nu nog maar 1, het Vlees. 1 is reserveerbaar, nog niet beschikbaar, tegen de tijd van jouw planning waarschijnlijk wel: Audition.
Karin Marcellina Ursula1969 Ik heb in de bibliotheek helaas ook nog niet veel boeken van de Shortlist kunnen vinden. Wel in de landelijke bibliotheek maar daar kan ik ze niet reserveren dus dat schiet ook niet op.
Ursula1969 Karin Marcellina Ik heb net gekeken, inmiddels kan ik Audition van Kitamura reserveren, het is nog niet in de bibliotheek. Ik heb m maar meteen gereserveerd. Ervaring bij mijn bibliotheek leert dat het gerust 2 maanden kan duren eer het boek er dan is. En het Vlees van Szala, dat is al wel in de bibliotheek. Misschien dat in de loop van de komende tijd er nog meer van de shortlist beschikbaar komen of via online bibliotheek. 🙏🏻
W!lma Ik probeer ze allemaal mee te lezen. De afgelopen jaren waren er veel verrassende onbekende schrijvers, zo leuk om die samen te lezen. In het engels is het soms lastig te begrijpen en door het te bespreken snap ik het dan net wat beter.
Marjolein Op volgorde van lezen heb ik de eerste drie net besteld, in principe wil ik ze allemaal lezen , maar dat hangt ook van de dikte van de boeken en de drukte af.
Karin Marcellina Marjolein Die 736 pagina's van De eenzaamheid van Sonia en Sunny is even slikken. Ik hoop dat het makkelijk leest.
Marjolein Karin Marcellina dat zag ik, maar hij is al vertaald naar het Nederlands, dus hopelijk tegen die tijd goed beschikbaar bij de bibliotheek.
Karin Marcellina Merel Ik hoop dat jouw bibliotheek een ruimere keuze heeft want voorlopig kan ik bij mijn bibliotheek, net als Ursula, alleen Het vlees van David Szalay reserveren.
Gea Kuipers Erg leuk weer, Karin! Ik wil sowieso The Land in Winter en Flashlight lezen. En wie weet lees ik er nog meer mee.
Arthur Ik hou sowieso in de gaten welk boek op 10 november tot winnaar wordt uitgeroepen, om het op de boekenplank van de Booker Prize Challenge te kunnen zetten 🙂. Wie weet lees ik die titel dan mee, als het zo uitkomt. Ik volg dit Booker-enthousiasme in elk geval zeker!
Karin Marcellina Arthur Het vlees van David Szalay: ik heb al veel gelezen over de bijzondere opbouw van dit boek. Ben er erg benieuwd naar!
Sterrezee Een toneeladaptie van Paul Lynch's The Prophet Song , Engels boventiteld 14 nov '25 t/m 25 jan '26 met Gijs Scholten van Aschat - Ita ensemble (Amsterdam) Vanmorgen item op radio klassiek, ongeveer om 8.40-8.50
ine Sterrezee ITA Ensemble is top. Jammer genoeg zijn ze weinig op toer bij mij in de buurt. Tijdens corona heb ik zowat al hun online live voorstellingen gezien. Woonde ik in Amsterdam, dan kocht ik meteen tickets.
Karin Marcellina Sterrezee Jammer, dat is voor mij te ver weg, anders zou ik het graag gaan zien. Wie weet gaan ze op tournee.