In deze wekelijks rubriek beantwoordt een van ons vragen over gelezen boeken, net uitgekomen boeken, de te verwachten boeken en wat er nu op het leeslijstje staat en voorzien we jullie meteen van mooie (feelgood) leestips. Deze week zijn de vragen voor Sanne.
Welk boek (of boeken) ben je op dit moment aan het lezen/luisteren?
Sinds ik dit seizoen weer ben begonnen met haken luister ik weer het ene na het andere boek. Dat was voor mij wel even geleden dat ik in zo’n heerlijke flow zat! Op dit moment luister ik naar Rewitched van Lucy Jane Wood. De cover is heerlijk herfstig en ook de verhaallijn spreekt me wel aan. Belle is een heks en werkt in een boekwinkel. Haar magie heeft ze nooit echt intensief gebruikt en als ze zich op haar dertigste verjaardag bij haar coven moet verantwoorden, zijn ze niet onder de indruk. Alleen onder begeleiding van een mentor mag ze laten zien wat ze kan, anders zal ze haar magie verliezen. Naast de magische kant zit er misschien ook wel een leuke man in het verhaal. Ik ben benieuwd hoe het gaat aflopen.
Noem en beschrijf een boek dat je in de afgelopen weken uit hebt gelezen.
Het luisterboek dat ik voor Rewitched luisterde is een aanrader, dus die wil ik jullie niet onthouden. Ik genoot zo van Hoe moeilijk kan het zijn? van Susan Muskee! Ze leest haar eigen boek voor en heeft zo’n fijne stem om naar te luisteren. Ook het verhaal over Emma die halsoverkop een B&B in Oostenrijk koopt en verhuist is fantastisch. Dat maakt het echt tot een heerlijk luisterboek.
Welk nieuw uitgekomen boek viel je op in de afgelopen weken en waarom?
Ik hou het niet heel erg in de gaten en ik ben ook niet zo van de kerstboeken (althans, die probeer ik zo lang mogelijk uit te stellen, eerst maar eens genieten van de herfst), maar toch viel me het boek Secret Santa van Manon Borgen op. Het krijgt tot nu toe alleen maar 4 en 5 sterren als beoordeling dat ik toch wel een beetje nieuwsgierig ben geworden naar deze Secret Santa.
Naar welk boek dat binnenkort uitkomt kijk je uit en waarom?
Mijn oog is gevallen op Dochter van de houtzager, van Vibeke Olsson, het eerste deel uit de serie Kronieken van Britta Eriksson. Het is een historische roman dat zich afspeelt in 1879 in Noord-Zweden. Ik ben wel benieuwd naar de omgeving van Zweden en het tijdsbeeld waarin het zich afspeelt, iets waarover ik nog niet eerder las.
Naar welke tijd of plaats word je het liefst meegevoerd in romans?
Eigenlijk maakt het me niet zoveel uit. Ik lees heel graag historische romans en elke tijd vind ik even fascinerend. Ik zou maar wat graag willen tijdreizen om een kijkje in andere tijden te kunnen nemen, gewoon om te weten hoe het toen was. Met historische romans kom je aardig ver!
Heb jij een voorkeur voor een tijd of plaats in romans om naartoe gevoerd te worden?
Klik hier om naar de overzichtspagina van Fabulous Feelgood te gaan