AdaW Het is knap als je op deze leeftijd debuteert.
Dat vond ik ook, daarom intrigeerde het mij
Caroline Waar ik eigenlijk vaak op afhaak is een verhaal wat in de tegenwoordige tijd geschreven is
Jij hebt liever een verhaal dat in de verleden tijd is geschreven? Mij maakt de tijdsvorm niet zo uit, als het maar wel klopt met het verhaal. Soms merk je in een boek dat een schrijver meerdere ideeen heeft gehad en dat er een soort mengelmoes ontstaan is, daar hou ik niet zo van.
Mosa Ik denk het eigenlijk niet, al zal levenservaring ongetwijfeld mee spelen bij het schrijven van een familiegeschiedenis. Wat denk jij @Marjolein?
Palminteri heeft de jaren zestig in ieder geval bewust meegemaakt , de ervaringen van Carlotta lijken gebaseerd op haar eigen ervaringen , ze doen o.m. hetzelfde soort werk. De levenservaring heeft zeker meegespeeld.
Sophie77 Stiekem hoop ik op een vervolg van dit verhaal.
Zou je willen weten hoe het in het algemeen met Carlotta vergaat of zou je een verhaal willen lezen waarin Carlotta een jonger iemand bijstaat
Harriet Wel denk ik dat ze zeker de ontwikkelingen die in het boek spelen met name rondom de rechten en plichten van vrouwen zelf heeft mee gemaakt en daardoor dat als ervaringsdeskundige kan beschrijven.
De delen met Carlotta voelden het meest realistisch, ik kon geen interview met haar vinden, ik had daar meer over willen lezen.