November breekt aan , Halloween weer begonnen en Sinterklaas en Kerst in opkomst. Mijn thrillerJaar alhoewel afgesloten met het behalen van de HRC van 2025 , nog altijd in volle gang doordat ik boeken zat heb die er aan voldoen, zo nu ook Ellis Peters` Cadfael Mystery Het Rechte Pad 1 van haar latere delen voordat ze overleed . De Setting van de Middeleeuwen is hier goed merkbaar en mijn persoonlijke mening (sorry, als ik tegen iemands schenen schop ) is dat De Cadfaels meer verhaal bevatten dan een Agatha Christie. Bij een Agatha Christie wordt een setting geschetst en dan het onderzoek, bij een Cadfael wordt je eerst met de middeleeuwen geintroduceerd en volg je het rustige leventje van het klooster in Shrewsbury alvorens de moord in beeld komt . Het mooie is natuurlijk dat beide detectives het aan sporenonderzoek , dna testen, databases en vingerafdrukken ontbreekt.
Mijn Planning voor deze maand is vooral de Ezzulia leesuitdaging van November in goede banen leiden , omdat ik die beheer en tegelijkertijd proberen mijn boeken te blijven lezen. De series stapelen op en ik moet me er doorheen werken om weer een beetje rust in de tent te krijgen.🙂
Het is nog November , maar met het oog al enigszins gericht op 2026 wil ik vooral de series Uit krijgen en daarmee doel ik op De Zeven Zusters , Allerzielen , De Glazen troon, Rot & ruin, De aardkinderen , De serie Kinderen van moeder Aarde, Rapsodie serie, De Nazaten van Shannara beginnen, en dan vergeet ik ongetwijfeld nog wel wat. Prioriteit? Het Gulden Vlies van Thule is er daar eentje van. Voor de rest wacht ik het juiste moment af.
Voor nu Wens ik iedereen Lees plezier en hopelijk wennen de meesten al aan het forum , ook al is het anders dan het was , het werkt op zich prima , dus dan komt het wel !