Alweer een maand voorbij, wat is dat snel gegaan! Het was een drukke maand dus ik heb, voor mijn doen, niet zoveel boeken gelezen. Weer een maand zonder een 5 sterren boek, maar wel een paar met 4 deze keer.
Mijn eerste aanbeveling, meteen mijn serieuze boek van de maand: Wat we kunnen weten (Ian McEwan, roman , Nederlandstalig). Een boek dat zich afspeelt in 2119 en de periode waar we nu in zitten als een mooie periode ziet. Ik vond het een mooi boek met een interessante twist, maar wel met een duidelijk politieke kleur. Zie mijn recensie recensie Wat we kunnen weten
Ook een serieus boek en net geen 5 sterren: Waar ik me voor schaam (Sheila Sitalsing, non fictie, Nederlandstalig) Een hele bijzondere beschrijving van een kleindochter van de motieven van haar grootouders die lid waren van de NSB. Je wordt echt helemaal meegenomen, recensie Waar ik me voor schaam Ik had dit boek niet gelezen als ik niet meedeed met de challenge van de literatuur prijs. Ik ben achteraf heel blij dat ik het gelezen heb. Komt zeker in mijn top lijstje van het jaar.
Dan nog een 4 sterren thriller deze maand: Lotgenoten (Marit Vanstrom, Nederlandstalig). Veel spannender en geloofwaardiger tweede deel in de reeks van Jackie Laurijssen. Na deel 1 wilde ik eigenlijk afhaken maar door de goede reacties in de maandelijkse challenge van @Wad woorden willen 'Lees een boek met bloemen op de cover', ben ik er toch aan begonnen en nu kijk ik uit naar deel 3. recensie Lotgenoten
Nog een laatste ding dat ik deze maand heb geprobeerd en valt in de categorie 'eens maar nooit weer'. Ik heb een boek, of eigenlijk twee, in tandem gelezen. Zodiac Academy deel 8 en deel 8.5. Waarbij het ene boek plaatsvindt in het heden en het andere tegelijkertijd maar in het vagevuur. Je leest steeds een paar hoofdstukken in het ene boek en dan een paar in het andere. Ik vond het heel irritant om steeds te wisselen als je er net lekker in zit. Te meer omdat de hoofdstukken al van perspectief wisselen, in beide boeken, en ongenummerd zijn. Ik vond de verhalen beiden dan ook minder leuk en spannend dan deel 7. Nog een laatste deel te gaan en dan is de reeks af. Ik wil nu wel weten hoe het eindigt dus die staat klaar voor november.
Ik probeer ook nog de boeken van het boekenpakket te lezen dat ik deze maand won, maar met alles wat er nog van de bibliotheek ligt wordt dat een uitdaging. Jullie lezen het volgende maand. Fijn (lees)weekend allemaal!