NB: Dit blog staat al sinds 1 juli op de Hebban-site, dus niet schrikken. Je kunt zowel hier als op de site en in de app (door)kletsen.
Een half jaar achter ons, een half jaar voor ons. Tja, dat krijg je met 1 juli. Tot dusver niets nieuws onder de tropische zon. Maar ... aangezien we hier uitsluitend met zeer oplettende lezers te maken hebben, weet ik dat het jullie al lang is opgvallen dat ik deze Spot niet meer in mijn eentje beheer, maar dat @Ronny (je weet wel ... die boekenwurm) nu gezellig mee-beheert. Dat heeft allerlei redenen en daar komen we binnenkort op terug. En waarschijnlijk delen we dan nog wat nieuwtjes. Spannend? Vind ik ook. Na deze intro richten we ons nu op de boekenwurm leeschallenge voor de maand juli.
Leeschallenge juli
Voor juli trok ik de kaart in de categorie 'locatie': Lees een boek dat zich afspeelt in een hoofdstad. Deze categorie hebben we al eerder gehad, maar de hoofdstad is natuurlijk nieuw. In elk genre is er vast wel eentje te vinden, volgens mij, zelfs in kookboeken 😉 Ik ben trouwens gek op kookboeken, vooral om in te bladeren, niet zozeer om ze te gebruiken. Dit terzijde. Ik keek naar een vijftal Engelstalige boeken dat ik net een week geleden in een winkelmand had laten vallen, en daar zag ik A Gentleman in Moscow van Amor Towles tussen. Beter kan gewoon niet, want én Amor Towles én zelfs een hoofdstad in de titel is bijna driedubbel feest. Dus ik ga ervoor!
Doe je mee?
Nadat ik gisteren alvast dit blog had geschreven en maar liefst vier mensen feliciteerde die twee boeken hadden gelezen voor de leeschallenge van juni, gooide Ursula (@Ursula1969) op de valreep roet in het eten. Zij moest zo nodig een uur voor de deadline een derde boek uitlezen. Het is niet anders 😉 Goed gedaan Ursula!!! En natuurlijk van harte gefeliciteerd.
Zoals jullie inmiddels weten, ben je ben je van harte welkom om aan te sluiten bij deze challenge. Reageren kan onder dit blog of in de app. Hoe je wilt meedoen, mag je zelf bepalen. Kies zelf een kaart uit het spel boekenwurm leeschallenge, doe mee met mijn kaart 'Lees een boek dat zich afspeelt in een hoofdstad', of lees net als ik A Gentleman in Moscow (of gewoon in het Nederlands Graaf in Moskou).
Je kunt alles wat je kwijt wilt over deze boekenwurm leeschallenge juli gewoon hieronder zetten.
Je kunt ook meedoen via de Hebban-app. Daar heb ik de leeschallenge voor juli aangemaakt. De aanmeldcode is: MDYMH
Ik ben reuze benieuwd naar welke hoofdstad jij afreist.
Ik wens jullie veel leesplezier toe.