Mijn naam is Chris Elf (pseudoniem), ik ben nieuw op Hebban en weet nog niet goed hoe het hier werkt. Onlangs -op 25 september- is mijn eerste eigen boek 'Sprookjes van Olim' verschenen en ik wil het hier graag onder jullie aandacht brengen.
Hoewel het boek pas bij ruim honderd lezers buiten de Hebban community ligt, krijg ik al regelmatig positieve feedback. Ik zou het enorm waarderen als het ook hier op Hebban wordt gelezen en wordt besproken.
Sprookjes van Olim is een bundel van kersverse, frisse, nooit eerder uitgegeven sprookjes, dat ik in traditionele sfeervolle sprookjesstijl heb geschreven.
In Sprookjes van Olim maakt de lezer kennis met nieuwe, curieuze sprookjesfiguren. Hun nukken en belevenissen zijn wonderlijk, geinig, avontuurlijk, hartverwarmend, spannend en leerzaam. Zo krijgen ze te maken met betoverende krachten, kwaadwilligheid en listen, maar ook met liefde, vindingrijkheid, edelmoedigheid en nobele daden. Subtiele zwart-wit pentekeningen zijn passend, maar niet overdreven aanwezig, wat ervoor zorgt dat de verhalen in deze bundel centraal blijven staan. Dankzij de gelaagde, metaforische voorstellingen en de charme van de sprookjesfiguren, sluiten de verhalen niet alleen aan op de fantasiewereld van kinderen, maar zijn ze ook fascinerend voor de oudere jeugd en volwassen lezers.
Het boek is ideaal om voor te lezen, maar kinderen vanaf ongeveer 8 รก 9 jaar kunnen het ook prima zelf lezen.
Ik ben heel benieuwd hoe het boek hier op Hebban wordt ontvangen. En ik zou het heel leuk vinden als je mijn Hebban profiel (Chris Elf) gaat volgen. Mijn profiel is pas nieuw en mist nog volgers. :-)