Ha allen, wat leuk om weer eens aan een leesclub van Hebban mee te doen! Ik ben Lichelle, 32 jaar oud en woon samen met mijn man, mijn zoontje van 5 en twee seniorkatten. Voorheen stond ik met veel liefde in het MBO voor de klas als docent Maatschappelijke Zorg, helaas ben ik 2,5 jaar geleden ziek geworden door Long Covid. Ook ik heb ondertussen een innige relatie met mijn bed.
Lezen heb ik altijd met veel plezier gedaan, al kwam het leven wat in de weg toen ik ouder werd. Nu ik ziek thuis zit en er weer alle tijd voor heb, bestaat zo’n 80% van mijn tijd uit het luisteren van luisterboeken. Lezen kan ik namelijk niet zo heel goed meer, maar ik verkies de ervaring van lezen toch echt boven het luisteren! Lezen bewaar ik nu voor de boeken waar ik de hoogste verwachtingen van heb. Dat zijn natuurlijk ook de boeken die in fysieke verschijning wel een plekje in de boekenkast verdienen.
Stad O. stond al langer op mijn radar en toen kwam de leesclub ineens voorbij. Daar moest ik natuurlijk op reageren. Ik kijk er heel erg naar uit om weer in een fysiek boek te duiken en een leesclub maakt die ervaring alleen maar rijker!
Ik lees (luister) overigens van alles. Jeugd, fantasy, romans, literaire fictie, memoires, enzovoort. Gek genoeg staan er echter nog weinig dystopische verhalen op mijn challenge van 2025. Stad O. is een leuke toevoeging dus, zo vlak voor het einde van het jaar.