De anderen van Anne Bishop. Ik vind dit echt een fantasyserie. Het is orrigineel en de spanning bouwt zich echt op naar een groot hoogtepunt. Het verhaal leest heel vlot, je vliegt echt door het verhaal heel. Bij het herlezen van de serie denk ik elke keer: ben ik nu al hier? Dit gebeurde toch veel later pas?
Meg, Simon, Vlad, Monty en de anderen kruipen direct onder je huid. De Wolven en de Vampieren zijn niet de slechterikken in dit verhaal, maar romantische lieverdjes zoals in Twilight en Vampire Diaries? Vergeet het maar. Ze zijn rauw, onwennig in hun contact met mensen en willen ze het liefste gewoon opeten.
De serie bestaat uit de delen Rode letters, Zwarte veren, Zilveren zicht, Grijze ogen en Witte kaarten.
Ik kan niet goed een hele serie achter elkaar door lezen, zonder andere boeken tussendoor te lezen. Herlezen doe ik graag, maar er moeten een paar jaar tussen zitten. Maar ik kon Meg, Simon en de anderen maar niet uit mijn hoofd zetten en heb de serie binnen een jaar nog een keer opgepakt. Hij blijft heel erg goed, ook al weet ik wat er allemaal gebeurt. Het zal me niet verbazen als ik volgend jaar de serie nog een derde keer lees. Dit is echt mijn grote favoriete serie van het moment.