Lieve dames,
Op deze zonnige vrijdag, waarop het bijna wel zomer lijkt en dat in november, wil ik het graag met jullie hebben over spraakmakende gebeurtenissen. Niet in het algemeen natuurlijk, voordat we de hele wereldpolitiek erbij halen. 😉
Vraag 6 | Spraakmakende gebeurtenissen
6a. Welke gebeurtenissen uit Lichter dan ik springen er voor jou uit en waarom deze? Welke emoties voeren hierbij, voor jou, de boventoon. Zelf heb ik er zo veel, dat ik me kan voorstellen dat je een thematische top 3 maakt, omdat je anders wel een heel lang antwoord krijgt. 😇
6b. Piranti/Isah wil vraak nemen voor Soeko, het aapje. Hoe komt dit op je over?
6c. Isah maakt de keuze om baboe te worden in het huis van Arnold en Lot, zodat ze haar dochters nog wel kan zien, maar geen moeder meer van ze mag zijn. Want dat zou Lot zijn. Blz. 113 - 116. Durf je te zeggen welke keuze jij gemaakt zou hebben als je in de schoenen van Isah stond en wat je beweegredenen zouden zijn?
6d. Als je een gouden randje om één van de gebeurtenissen in het boek kon plaatsen, welke gebeurtenis zou dat zijn en hoe zou deze veranderen door jouw gouden randje?

Isah die haar moeder en oom Ibrahim afluistert? (blz 18)
Bron: iStock