9a. Nee, aan mijn verwachtingen is niet voldaan. Ik vond het uiteindelijk een niet zo interessant verhaaltje over een mislukte liefde, die toevallig in een exotische setting plaatsvond, terwijl de exotische setting juist was wat ik interessant vond.
9b. Het waren uitstekende vragen Helma, dankjewel!
Als er iets is waar ik nog over door zou kunnen praten, is het toch wel die setting. Dan kun je denken aan vragen als:
Hoe denk je over toerisme in een land als Benin? Wat vind je van witte rijke toeristen die veel geld neertellen om bij voodoo-ceremonies te zijn? Hoe gaan de personages in het boek hiermee om?
Wat is nou eigenlijk de kijk van Valerie en of Alex vanuit de antropologie op de voodoo-religie? (begrijpelijk als hier geen antwoord op komt, ik weet het ook niet precies) Wat heeft de voodoo-religie te bieden? Wat maakt dat mensen deze religie aanhangen (en er zelfs van over de hele wereld voor naar Benin komen)?
Vind je dat de schrijver recht doet aan Benin en de wereld van de voodoo met dit boek?
Het is misschien een beetje laat in het proces om nog helemaal in deze discussies te duiken, maar dit zijn de vragen waar ik mee blijf zitten. Overigens vond ik het wel een geschikt boek om een leesclub over te doen! Er zit genoeg in om over te praten.