Jean Dufaux is een stripartiest die de revue al passeerde bij mij met zijn reeks Baracuda. Deze keer probeerde hij om mijn gevoelige snaar te raken met de reeks Giacomo.
Dufaux zorgde voor het verhaal terwijl Griffo de tekeningen maakte. Annie Blanckaert nam het inkleuren dan weer voor haar rekening.
Een stripreeks gebasseerd op Giacomo Casanova. Jawel, de achttiende eeuwse minnaar van vele vrouwen. Zowel laag geborenen en adelijke dames.
Het is een enorm goeie reeks geworden. Giacomo die van dame naar dame loopt en tussentijds probeert om her en der wat geld te verdienen, heisa te schoppen en vooral schoenen te gooien naar zijn knecht Parmeno. Die ze dan verkoopt zonder dat Giacomo dat wist.
Politiek speelt een rol in het verhaal, de verschillende klassen in Venetië. Veel verraad en egoïsme.
Ik heb deze reeks enorm graag gelezen. Rekening mee houden dat er regelmatig het nodige naakt in te zien is, wat natuurlijk meespeelt in het verhaal van verleiding en afstoten.
De tekeningen zijn zeer sprekend en het verhaal heeft genoeg diepgang om me bezig te houden.
Gelukkig had onze bib alle strips reeds in bezit zodat ik de volledige reeks na elkaar kon gaan lezen.
Een aanrader.