JoséC Ik heb nog een vraag over het volgen van het Thriller Café. Je kunt het café volgen daar op het rode logo te klikken en daarna kiezen voor niet volgen, volg discussies, alles volgen, maar op de pagina waarop ik dit nu schrijf kan ik ook klikken op volgen (bovenaan en het kleurt dan oranje). Weet iemand wat het verschil is?
1/ Account Thriller Café (dus het rode logo):
Volg discussies = krijg een melding wanneer dit account een nieuwe discussie aanmaakt (in het geval van het TC is dat een nieuwe blog)
Volg alles = krijg een melding niet alleen van nieuw aangemaakte discussies, maar ook van reacties die dat account plaatst
Bij het Thriller Café maakt het niet echt uit wat je kiest, want wij plaatsen zelden reacties onder dat account, het dient bijna uitsluitend om blogs aan te maken. Maar als je personen gaat volgen, is het wellicht wel handig om te kiezen voor 'discussies volgen', want bij heel actieve mensen krijg je anders tientallen meldingen per dag. Neem mij nou, je wilt mij misschien wel volgen en een melding krijgen wanneer ik een blog of topic aanmaak, maar je wilt geen notificaties van al mijn reacties, vermoed ik.
2/ Bovenaan elke discussie vind je bovenaan rechts een sterretje. Als je daar voor volgen kiest, volg je die ene bepaalde pagina en ga je meldingen krijgen van reacties op die specifieke pagina. Ter info, op het forum staat het woord discussie voor een blog, een topic of een leesclubpagina.
Sowieso kun je via je instellingen (de vinkjes en de schuifjes daar) nog heel wat dingen sturen: meldingen via het belletje rechts boven of meldingen via de e-mail, meldingen van echt alles of slechts beperkt, …