Hallo,
Ik ben Nell, halverwege de 40, wonende in Kapellen bij Antwerpen. Ik was helemaal verkocht door Guillaume Van der Stighelen zijn eerste roman Rozeke. Zodra een auteur mijn hart steelt, wil ik nadien elke boek van die auteur lezen, zowel nieuw, als ouder werk.
In mijn kast staan dan ook alle (of vaak bijna alle) boeken van o.a. Amélie Nothomb, Tom Lanoye, Jennifer Egan, Esther Freud, John Irving, Toni Morrison, Dimitri Verhulst, Carlos Ruiz Zafon, Lize Spit, David Grossman, Melissa Da Costa, … ik heb een paar vaste jaarlijkse gewoontes op gebied van lezen, zoals minstens elke jaar een klassieker lezen. Dit jaar heb ik me door De Toverberg van Thomas Mann geworsteld. Ik lees ook de bookerprize winners, liefst in het Engels. De taal, het literaire is voor mij haast even belangrijk als een verhaal of personages op zich. Ik kan echt intens genieten van mooi, bijzonder taalgebruik en zinsbouw. Daarom wil ik de Bookerprizewinnaar in de originele taal lezen. Ook Nobelprijswinnaars zijn een vast leesitem op mijn lijstje. Voor de rest laat ik me graag verrassen door nieuwe boeken. Dankzij het boek van de maand heb ik al nieuwe pareltjes ontdekt en ontdekt dat ik toch graag, op tijd en stond, een thriller lees.
Voor de rest sport ik veel en kruip ik in de winter in de zetel met een breitje, aangezien het werk in de tuin nu even op een heel laag pitje staat. In de zomer werk ik graag in mijn moestuintje.
Ik kijk heel erg uit naar dit nieuwe boek en de bespreking en discussies in deze leesclub. Ook voor mij een eerste keer op dit forum, dus ik vind het ook wel even spannend, maar ik heb er zin in. Laat dat boek maar komen.