a. Hoe vond je het einde van het verhaal? Vond je het verrassend, open of juist onbevredigend? Wat had je misschien anders verwacht? Vertel!
Ik vond het goed gevonden dat als laatste persoon 'Wallace King' aan het woord mocht komen. Alles komt nog wat duidelijker. Ik heb absoluut niet graag open eindes. Ik hou ook wel van feelgood literatuur. Dus ja, voor mij: goed!
Maar wat ik echt waar vreselijk vond: afsluiten met DOEI! Gewoon beter als laatste zin : 'Ik hoop dat de teef geniet van de gevangenis.' Ik kan er de vinger niet goed opleggen waarom ik het zo fout vond maar ja, het kwam heel raar over. Nu ja, de woordenschat van die Wallace was ook wel speciaal, net wat tienertaal. bv. 'boeien' (op blz. 365) Dat zeggen mijn tieners toch als ze vinden dat ik teveel zeur., haha. Wat is trouwens 'mijn crib'? Mijn huis? Op blz. 359 staat 'Met een beetje geluk scoor ik een toeristenchick die ik meeneem naar mijn crib.' Ik heb dit nooit gehoord. Straattaal voor huis, woning - vind ik bij het opzoeken.
b. Nu je het boek hebt uitgelezen en opnieuw de proloog leest, welke nieuwe betekenis krijgt die openingsscène voor jou?
Het geeft de indruk dat E.C. niet gestorven is aan een natuurlijke dood. Je weet al onmiddellijk dat ze geen goed persoon was. 'Het knappe gezicht van een monster.' 'Ze verdiende het om te sterven. '
c. Vanuit welk perspectief denk jij dat de proloog verteld is?
Ik denk dat het geschreven is vanuit Lizzy of Mac Kenzie. "Ze verdiende het om te sterven. Ik wou alleen dat het eerder was gebeurd." 2 krachtige zinnen!