In deze wekelijks rubriek beantwoordt een van ons vragen over gelezen boeken, net uitgekomen boeken, de te verwachten boeken en wat er nu op het leeslijstje staat en voorzien we jullie meteen van mooie (feelgood) leestips. Deze week zijn de vragen voor Sanne.
Welk boek (of boeken) ben je op dit moment aan het lezen/luisteren?
Ik zit op dit moment nog tussen twee boeken in; ik heb net mijn luisterboek uit (For whom the belle tolls) en moet nog beginnen aan een nieuwe. Ik kan alleen niet zo goed kiezen. Ik denk erover om een jeugdboek op te pakken (Albatros van Yorick Goldewijk), of zal ik toch voor een echt feelgood gaan? En welke dan? Misschien een kerstboek? De verborgen kerstbibliotheek van Jenny Colgan misschien? Wat zou jij me tippen?
Verder lees ik op dit moment ook nog een boek op mijn e-reader: De midnight bookshop van Amanda James.
Noem en beschrijf een boek dat je in de afgelopen weken uit hebt gelezen (uitgeluisterd deze keer).
Ik verklapte het hierboven al, maar ik luisterde onlangs For whom the belle tolls van Jaysea Lynn uit. Het verhaal speelt zich af in het hiernamaals als hoofdpersonage Lily komt te overlijden. Je zou misschien denken dat dat een nare of verdrietige setting is, maar het is eigenlijk best humoristisch. Daarnaast geeft het een interessante kijk op wat er hierna zou kunnen zijn. Ergens voelt het een beetje als een sprookje, heeft ‘t wat spice, het is (kortstondig) spannend, het gaat over vriendschap, opgroeien en liefde en behandelt meerdere serieuzere thema’s. Hoewel ik wat wisselende recensies lees, vond ik het een heerlijk boek.
Welk nieuw uitgekomen boek viel je op in de afgelopen weken en waarom?
Het viel me op dat schrijfster van Nederlandse bodem Marijke Vos een nieuw boek heeft uitgebracht: Grenzeloos verliefd. Het boek begint in de jungle van Bolivia en gaat dan naar Australië. Olivia volgt de liefde, maar doet zich misschien wat anders voor dan ze is. Ik ben wel benieuwd hoe dat gaat aflopen en hoe de verschillende werelddelen hun plekje innemen.
Naar welk boek dat binnenkort uitkomt kijk je uit en waarom?
Het duurt nog even (begin februari), maar ik zag dat Chantal van Gastel met een nieuw boek komt en daar kan ik nu al naar uitkijken! Acht dagen gaat over Gemma. Ze heeft een van de ergste dagen van haar leven. De nalatenschap van haar vader moet afgewikkeld worden, ze slaapt al weken op de bank bij haar beste vriendin, én het stinkt verschrikkelijk in de overvolle metro waar ze klem staat tussen de mensen. Dan ontmoet ze Boreas… Er is een onmiddellijke aantrekkingskracht, maar er zijn ook talloze redenen waarom Gemma niets met hem kan beginnen. Het lot denkt daar blijkbaar anders over, want ze blijft hem maar tegenkomen. Gemma en Boreas verliezen zichzelf compleet in de acht dagen die ze samen doorbrengen. Maar durven ze de sprong ook écht te wagen?
Never judge a book by its cover – kies jij een boek wel of niet uit op de omslag?
Ik moet eerlijk bekennen dat een mooie cover (of print op snee, of illustraties in een boek) me echt kunnen overhalen om een boek te kopen. En als een omslag me niet aanspreekt, dan laat ik het boek sneller liggen. Dus ja, ik laat me daar wel door mis-/verleiden
Laat jij je weleens verleiden tot het kopen van een boek, enkel en alleen door de cover?
Klik hier om terug te keren naar de startpagina van Fabulous Feelgood