goedemiddag, gisteren kreeg ik het goede nieuws dat ik mee mag dien met deze leesclub. Omdat ik (natuurlijk) weer op de verkeerde pagina mijn verhaal heb geschreven, hierbij nog een keer wat ik daar gisteren schreef:
Laat ik me even voorstellen.
Ik ben 75 jaar, ben getrouwd en heb twee kleinzoons van nu acht en vijf jaar oud (allebei ook gek op boeken) ruim twaalf jaar geleden met prepensioen gegaan en ik verslind boeken. Ik lees jaarlijks 130 à 140 boeken (een groot voordeel van met pensioen zijn). Dat zijn er meer dan volgens mijn Reading Challenge, omdat ik ook boeken lees in andere talen die niet in de database kan invoeren, of nog niet in het Nederlands of Engels zijn vertaald (want in dat geval "smokkel" ik en vul ik de Nederlandse of Engelse titel in) of omdat ze stammen uit de tijd voordat boeken een ISBN kregen. Mijn voorkeur ligt bij schrijvers uit Latijns-Amerika, Japan en Zuid-Korea en ook bij historische romans. Maar ik lees ook veel non-fictie boeken, met name over Architectuur, Natuur, Geschiedenis, Amsterdam en Rotterdam.
Dit is alweer de zeventiende Hebban Leesclub waaraan ik deelneem; wie weet kom ik nog wat oude bekenden tegen. Het is altijd leuk om aan een leesclub deel te nemen. Niet alleen omdat je soms een andere en verfrissende kijk op een boek krijgt, maar ook omdat je vaak, met name in het Leesclubcafé, interessante tips kunt uitwisselen.
Ik wens iedereen veel plezier en ik popel om te kunnen beginnen.