Laatste week november de planning omgegooid om toch eerst weer een paar LUEK'erds te kunnen lezen, ik zit nu op 21/25, yeah! Nog vier te gaan dus in december, en aangezien ik behalve een recensieboek (oké, bijna een klepper) geen moetjes meer heb, gaat dat helemaal lukken. Een van mijn gelezen 21 boeken heeft geen ISBN-nummer, dus ik ben van plan nog een extra LUEK'erd te lezen, zodat er op de 25-plank ook effectief 25 titels staan.
Als inhoudelijk mooiste LUEK'erd kies ik voor De schaduwsluiper van Rob Koops, tweede deel in de 'Oerbloed'-trilogie. Aanrader voor wie graag jeugdboeken leest, want deze hebben alles (alles waar ik van hou in elk geval): sterke verhaalopbouw, intrigerende personages, vlot geschreven, spannend, …
De verhalen spelen zich af in het rijk Norgïe en alles draait om het geheimzinnige 'Zevende Boek', dat bijzondere krachten zou hebben en al eerder mensen fataal is geworden. Hoofdpersonage Obbe krijgt de opdracht het boek in veiligheid te brengen en moet daarvoor een levensgevaarlijke tocht ondernemen. Niet alleen de plekken waar hij doorheen reist, zijn uiterst verraderlijk, er is eveneens de dreiging van mensen die het boek koste wat het kost in handen willen krijgen.
Over mijn mooiste LUEKe cover ga ik nog even nadenken (en dan hopen dat ik die mail niet vergeet te sturen).
En ja, natuurlijk doe ik volgend jaar weer mee, in mijn hoofd heb ik weer veel wilde plannen. In elk geval ga ik er alles aan doen om niet weer net als dit jaar het grootste deel van de challenge in de laatste maanden/weken te moeten volbrengen.