Na het uitlezen van Het Gulden vlies van Thule even een adempauze om het verhaal van me af te schudden. Zo`n verhaal kan de hele avond in je hoofd blijven hangen tot in de nachtelijke uurtjes aan toe. Het Verhaal over een verre toekomst waarin de mensheid per land een andere levensstijl op na houdt , de Badeners , een niets ontziende mannelijke land dat natuur opoffert voor het maken van Metalen dingen, fabrieken en oorlogstuig tegenover de thulenen , geregeerd door vrouwen die in volstrekte harmonie met de natuur leven. En de Boodschap : Wat is die gulden vlies van Thule , blijft je achtervolgen tot je aan het einde van het verhaal komt. Mooi geschreven en lekker spannend , maar wel een waar Young adult verhaal omdat de hoofdrol aan 4 jonge meisjes wordt gegeven. Met recht een klassieker en met een boodschap. Maar zo diep ga ik hier niet graven...dat mag je zelf uitzoeken 😛
deze blog is de eerste blog met een andere samenstelling , namelijk meer per boek gericht (zonder spoilers hoop ik) en dient ter ondersteuning voor de keus om het al dan niet op te pakken. Nou is dit een boek uit de jaren 80 (??) en zullen de meeste het al wel gelezen hebben , behalve de jongeren natuurlijk die ik het ook van harte aanraadt. De drie boeken van de serie kunnen onafhankelijk van elkaar worden gelezen , maar hebben wel een soort tijdlijn in zich. Kinderen van de moeder Aarde
, Het helse paradijs en dus Het Gulden vlies van Thule , in die volgorde.
Mijn volgende boek wordt weer een young adult en in dit geval heb ik geen idee waar ik aan begin...ik ken de auteur niet en het kan net zo makkelijk heel erg tegenvallen als dat het meezit...ik heb geen idee. Het Gaat om De Bliksemdief van Rick Riordan en ik was gewoon aan het rondneuzen in de boekhandel en wist nog niet waar ik voor koos. Veel boeken kwamen voorbij die op het forum vermeld waren , maar waarvan ik vermoed dat het niet mijn type boek is , dus liep ik ook de jeugdboeken planken af en vond deze ....Mocht het nou tegenvallen ben ik er wel de persoon naar die iets te makkelijk een boek aan de kant legt en wegdoet. Ik kan niet tegen heug en meug doorlezen terwijl het me tegenstaat . Dus hopelijk is de serie toch wel naar mijn smaak.
Ik heb inmiddels 48 boeken gelezen voor de Hebban Reading Challenge ( 1 ervan moet nog in het systeem komen) en vind dat al heel wat , omdat ik ook enkele boeken las van 900 bladzijden en meer (!!) dus een mooie boek per week gemiddelde zou je kunnen zeggen