Nee , geen boek uit , maar slechts een tussenstand. Ik was bezig gegaan aan Rick Riordan`s , Percy Jackson en de Olympiërs - De Bliksemdief
Vooral bezorgd dat een onbekende auteur als Riordan mij tegen zou vallen , maar deze boeken lagen ook altijd in de Boekhandel , dus is het ongetwijfeld een grote naam onder de YA- boeken. En het verhaal leest lekker , de ene gebeurtenis na de andere en zo mooi worden de Griekse Mythologie verweven in een modern jasje en is het gelijk leerzaam (zelf weet ik al wel wat aardig over de Mythologie verhalen) maar de jeugd die het leest kan er zeker wat van opsteken. De hoofdpersoon is 12 jaar meen ik , en is het ook wel voor die doelgroep bedoelt neem ik aan. Maar zoals inmiddels bekend lees ik alles , behalve misschien Dystopie boeken. De bezorgdheid lag meer in het feit dat dit eerste boek is van deze auteur die ik lees...zo heb ik wel vaker teleurstellingen gehad dat een boek hoog aangeprezen werd , maar zelf had ik er vervolgens moeite mee...Dat is bij dit boek dus niet het geval 🙂
Over de verhaallijn kan ik nog niet veel vertellen , ik ben halverwege , dus doe ik ook niet. En tot dusver leest het lekker , maar denk ik toch dat ik na dit deel niet verder ga. vraag me niet het uit te leggen....maar misschien herken je het wel eens , een soort MEH -gevoel...het kan lekker lezen, maar toch niet genoeg pakken zeg maar.
Ik liep vandaag door de stad en kon de verleiding niet weerstaan om een boek te kopen ....en ben ik thuisgekomen met een boek van Jesse (Q) Sutanto , Vera Wongs tips voor het neuzen in dodemanszaken , een vervolg op Ongevraagd advies aan moordenaars een boekje die van mij 5 sterren verdiende van de gelezen boeken in 2025 en die ik dus ook toevoegde bij de Lees in 2026 de favoriet van een andere hebbanist uit 2025 . Prachtige humor en een boek die je niet mag missen !