9a Wat vond je van het einde? Is alles afgerond? Zijn er losse eindjes? Is er ruimte voor een vervolg?
Ik denk dat dit boek makkelijk een rond einde had kunnen hebben, maar door de laatste paar zinnen bleek dit uiteindelijk niet zo te zijn. Elena is 17 en zwanger (ik vind een tienerzwangerschap een beetje misplaatst in het verhaal maar bon). Ze moet haar kind gaan afgeven, maar gaat ze dat doen?
Ook is er de keuze of ze terug gaat naar haar familie, en haar niet zo leuke vrienden, of bij haar nieuwe familie blijft.
9b Stel dat er een vervolg komt en jij mag meedenken over het verhaal. Wat zou er gaan gebeuren? Schrijf in 50-100 woorden een korte synopsis.
Ik zie hier twee keuzes: of Elena blijft in de nieuwe wereld met giacomo en probeert haar kind te houden en een deal te sluiten met de doesha.
Of Elena en Arthur (en misschien giacomo) gaan terug naar de echte wereld om de doesha te ontsnappen. Natuurlijk moet er in mijn ogen wel weer een vijand zijn. Misschien Fred en Sam in de echte wereld?
Ik vind het een moeilijk einde. Er speelt wel een idee in mijn hoofd dat het kind van Elena iemand als Basma kan worden: achtergelaten door Elena in een andere wereld…