3.a Hoe zou je de schrijfstijl van Charlotte McConaghy omschrijven? Denk daarbij ook aan woordgebruik en zinsopbouw.
3.b Vond je de schrijfstijl prettig lezen of had je misschien door bijvoorbeeld woordgebruik moeite om in het verhaal te komen? Graag met toelichting.
3.c Kan je een quote geven die jouw beleving van de schrijfstijl illustreert? Of wil je een andere quote uit het verhaal delen die je opvallend, mooi of misschien wel minder mooi vond?
De schrijfstijl vind ik erg goed. Ze omschrijft de natuur en het landschap alsof je er zelf bent, ik aai ook de pinguins, ik proef het zilte van het water en ik ril van de kou als ik door de storm loop. Eigenlijk is de natuur een eigen personage in het boek. Haar stijl is beschrijvend en haar personages zijn goed ontwikkeld. Daardoor wordt het ook een psychologisch drama, het beklemmende , broeierige beschrijft ze heel goed.
Ik vond de stijl zeer prettig. Af en toe moest ik het boek dichtslaan en echt zuchten, zo leefde ik mee.Haar omschrijvingen van gevoel en emoties vind ik heel sterk. Dat ervoer ik ook al bij haar andere boeken. Vooral rauwe emoties.
Geen enkele moeite om erin te komen, maar ik moet wel zeggen dat desolate, ruige plekken voor mij bijna letterlijk een tweede natuur zijn. Dit voelde als een thuiskomroman.
Quote: Ze is een balsem voor zijn eenzaamheid en symptoom ervan.
Quote 2: Het is die kracht, haar kracht, die mijn randen wegneemt. Die randen brokkelen als eerst de zee in. (het letterlijke en figuurlijke komen mooi samen om gevoel te omschrijven)