Het Volgende Besproken Boek is :
Koninkrijk - Jo Nesbo
Er werd me al de vraag gesteld wat dit voor een boek was , een typische Scandinavische Thriller of een boek met een hoop bloed en geweld. Geen van beide is hierop het antwoord. Centraal staat de Familieband tussen de twee broers Roy en Carl Opgard die samen een traumatisch verleden hebben gedeeld . Een familieroman met een politiedetective die aan het rondneuzen is om een Ongeluk uit het verleden. Maar de hoofdpersoon is dit keer niet de plaatselijke Politieinspecteur maar 1 van de broers , Roy Opgard. Als zijn broer Carl terugkomt uit Amerika met een vrouw aan zijn zijde met het plan een Hotel en Spa te bouwen in Os, hun dorpje, is dit het begin van enkele verwikkelingen.
Een mooi verhaal, wat je in de greep houdt en me deed realiseren dat Jo Nesbo zichzelf had overtroffen.
Dit was mijn 51e boek dit jaar (50 aangezien 1 boek niet in de database staat ) en eindelijk kreeg ik het vertrouwen dat 50 boeken lezen in het jaar geen uitschieter was maar nu al meerdere keren is gelukt , dus kan ik mijn readingchallenge van 2026 omhoog bijstellen van 40 naar 50. Hiermee sluit ik wel mijn officiele thriller jaar af , zo`n 50% van de boeken aan thrillers besteedt dit jaar. Aankomend jaar ga ik vooral focussen op het uitlezen van series....maar dat had ik vorig jaar ook al gezegd !
Met nog 2 weken te gaan rest de vraag besteedt ik de Kerstvakantie aan lezen of met familie en vrienden ? Beide uiteraard , maar dan wel een dunner boekje