1a: Wat is je eerste indruk? Uitgaande van de cover, de achterflap, alles wat je hierbij kunt bedenken.
Het is een mooi, zacht boek. Geen felle opvallende kleuren, maar eerder vage, warme kleuren. Hoewel dit dan in schril contrast staat met de glasscherven die op de cover staan met het bloed er aan. Benieuwd ook wat de vlinder in het verhaal betekent.
Als ik het boek opensla zie ik verschillende lettertypes, wat me nieuwsgierig maakte en waar ik dan ook direct te betekenis van ging bekijken. Het boek is opgedeeld in drie delen. Die drie delen bevatten vervolgens korte hoofdstukken, waarbij heden en verleden afgewisseld wordt. Wel goed dat dit duidelijk wordt weergegeven door een ander lettertype.
In het begin van het boek valt ook de waarschuwing voor heftige scènes op, dus wel benieuwd wat dat met mij zal doen.
1b: Wat zijn je verwachtingen van dit verhaal, wat maakte dat jullie dachten, bij deze leesclub moet ik zitten, dit boek moet ik lezen?
Het boek was al meermaals in mijn blikveld gekomen, onder andere door mijn blog op Instagram. Toen ik de korte inhoud las, word je direct getriggerd om het boek open te slaan en te beginnen lezen. Je wil ontrafelen wat de geheimen zijn die in het gezin spelen.
Ik verwacht dus een thriller die me van in het begin meeneemt in het verhaal van Claire, Hanna en Demi, die de personages voldoende uitdiept en die me geboeid weet te houden tot op het einde. Wel benieuwd of er terug een kwinkslag in zit op het einde (zoals bij ‘Het verkeerde meisje’).