Het boek is uit en wat een verhaal. Heerlijke plottwist en het leest lekker vlot. Hier de antwoorden van deze vragen!
A)
Aan de hand van de kaft kun je niet inschatten wat voor band Madison heeft met de rest van de personages. De band die ik ervaar is dat Madison erg vol is van zichzelf en weet dat ze belangrijk is. Ze heeft veel mensen voor zich werken, maar iedereen doet dat ook met liefde. (het komt over ook als een soort compensatie gedrag aangezien Michael zo dominant is dat Madison dat bij andere doet. Zo lijkt het in het begin van het boek in ieder geval. In de loop van het verhaal kom je er achter waarom Lori alias Mary zo loyaal is aan Madison alias Brianna. En dan weet je ook waarom die band zo hecht is. Althans hecht is het verkeerde woord eigenlijk, maar meer waarom Lori alles voor Madison doet.
B)
Cally komt op mij over als een betrouwbare liefdevolle zorgzame vrouw. Tuurlijk heeft zij haar geheimen en probeert ze uit liefde de geldschuld op te lossen op deze manier. Maar hierdoor word ze in een Beerput aan leugens en ellende gezogen. Toch probeert ze het juiste te doen uit liefde voor haar broer, uit schuldgevoel naar haar fout, uit liefde voor Madison en Michael (ook al blijkt dit ook allemaal anders te zitten) haar kinderen, ze ontwikkeld in het loop van het boek liefde voor de kinderen, Myron Mathilda Molly en Mason.
C)
Om bij deze vraag de hoofdpersonages te noemen is voor de hand liggend, daarom keek ik even verder naar de andere personages. Aan het einde van de boek blijkt de situatie van Rose de ex van Michael. Toch anders in elkaar te zitten en vind uiteindelijk der geluk met Bill. En in het begin van het boek werd ze neer gezet gewoon als ex die verslaafd is aan alchohol niks meer niks minder. Maar het blijkt dat de relatie tussen Michael en Rose alles behalve goed verliep. Michael sloeg haar, maar verweet haar dan dat ze het zelf uitlokte. En michael heeft haar toen uiteindelijk de deur uit gezet. Maar Rose haar zelfvertrouwen was toch het vriespunt gedaald. Hierdoor ging ze niet ver weg en greep ze naar de fles. Na het overlijden van michael, kon ze het boek eindelijk afsluiten en haar geluk vinden met Bill. Eerst had ik totaal geen medelijden en empathie voor Rose, aangezien daar verder ook geen aanleiding voor was. Het was gewoon een vrouw die het niet leuk vind dat het niks geworden is punt. Maar door dit verhaal te weet te komen en nu dat ze toch de liefde vind met Bill, heeft zij mij misschien wel het meest verrast. En daardoor sympathie op gewekt.