Renatebooks Heeft de auteur je kunnen raken? En op welke manier? In positieve of in negatieve zin?
8b. Denk je dat de auteur de lezer met het verhaal een boodschap heeft willen meegeven? Zo ja, welke is dat dan?
8c. Is dit boek een aanleiding voor jou om nog andere boeken van Clarisse Sabard te gaan lezen? Waarom wel of waarom niet?
Ja, Clarisse Sabard heeft me zeker geraakt. Heel positief zelfs. Ze schrijft op zo’n warme, gevoelige manier dat ik me helemaal in Josephine kon inleven. Het deel over Flora vond ik wel iets minder boeiend en sprak me ook niet zo aan.
8b. Ja, ik denk absoluut dat ze een boodschap wilde meegeven. Familiegeheimen en oude pijn kunnen je generaties lang blijven achtervolgen, maar als je de moed hebt om ze onder ogen te zien, kun je er ook van loskomen. Het verleden hoeft je niet te definiëren , je kunt er iets moois van maken, net zoals Flora dat doet. Het is een verhaal over vergeving, heling en de kracht van liefde en waarheid.
8c. Ja, dit boek maakt me zeker nieuwsgierig naar haar andere werk! Ik vind haar stijl heel prettig: niet te zwaar, maar wel met diepgang, mooie beschrijvingen en personages waar je om geeft. Omdat dit het eerste deel van een trilogie is (met Stella en Morgane die nog aan de beurt komen), wil ik sowieso doorgaan.