Kies twee of drie (of meer) van bovenstaande relaties of maak een eigen setje aan karakters waarvan je de relatie zou willen bespreken. Was de relatie geloofwaardig beschreven? Vond je de relatie logisch of juist niet. Waar vond je warmte of juist totaal niet?
Bethe en Larence
Ik kies voor deze relatie gezien dat de relatie als voor zoveel mogelijk echte vriendschap voelde voor mij. Geen oordelen, er zijn voor elkaar wanneer nodig. Veel met elkaar kunnen bespreken. Hoe de vriendschap tot stand is gekomen weet ik niet (meer). Hij is alleen en valt romantisch op mannen, daardoor is het veilig voor Bethe en hem om bevriend te zijn. Vind t geloofwaardig, warmte voelde ik ook tussen hen, als vrienden.
Bethe en Olga van koffiehuis
Ze leverden elkaar kennen van bezoeken van Bethe aan het koffiehuis waar Olga werkt. Ze lijken elkaar te mogen, Bethe heeft daardoor gesprekken met haar. Later heeft ze het zoontje van Olga in haar klas. Bethe gebruikt het koffiehuis en Olga als toevluchtsoord. Ik vind dat logisch, dit soort relaties ontstaan doordat mensen elkaar regelmatig zien, net elkaar spreken. Ze komen elkaar regelmatig tegen, mogen elkaar en spreken daardoor elkaar vaker. Er is sprake van warmte, totdat Arim, zoontje erg fanatiek is met de controles verteld door Bethe. Hij knijpt zich blauwe plekken. Dan komt ook uit dat Bethe haar leerlingen gevraagd heeft bepaalde etenswaren niet te eten. Dan veranderd de houding van Olga van sympatiserend naar vijandig. Olga geeft Bethe aan bij T&W.