Bethe en Tobias, deze lijkt heel liefdevol, bijvoorbeeld doordat direct in het begin wordt aangegeven dat ze altijd uitgebreid zoenen zodra ze elkaar zien bij het thuiskomen. Ook het beginstadium van hun relatie werd liefdevol omschreven (de zakjes chips). Maar: Tobias heeft iets heel akeligs: ik vind hem helemaal niet liefdevol. Hij is op een enge manier agressief, denk aan het incident in de garage, en wil dat het op zijn manier gebeurt: zijn carrière, zijn kinderwens. Hij luistert niet (echt) naar Bethe en zet haar zelfs voor hun vriendengroep enorm voor het blok met het verhaal over haar vader. Dat was gemeen! Zij gaat kapot en hij ziet het niet of wil het niet zien. Ja, hij doet even mee met het anders eten, maar ook dat duurt niet lang. Vanuit zijn optiek zet Bethe het mooie leven dat ze in Stad O. hebben opgebouwd enorm op het spel. Dat hun vrienden zich van hen hebben afgekeerd, doet hem (begrijpelijkerwijs) veel.
De relatie tussen Tobias en Laurence begrijp ik niet helemaal. Die is niet hartelijk en er lijkt ook iets tussen hen voorgevallen, maar wat dat dan precies is? Af en toe stond er een zin in het boek over deze twee en ik kwam daar niet goed wijs uit. Ik kauw hier nog op. Viel jullie dit ook op of helemaal niet?