Wat zie ik? Soepkraam, snoepgoed, thee = comfortfood. Bovenop het dak flessen met kleurige inhoud: dromen? Regenbogen en het kleurgebruik duiden wat mij betreft op vrolijkheid/magie. Al kan ik me ook voorstellen dat dit voor sommige enigszins te veel is en dat zij zoveel kleur juist iets te indringend vinden.
De bordjes verwijzen ook naar comfort/rust “sleep tight” “pillows, maar ook “ice cream” en candy. Ik kan het bordje onder “sleep tight” niet goed lezen: wat staat daar?
Wat denk ik nu te weten? De kaft straalt een hoop positiviteit uit, in zekere zin ook kalmte, al is het heftige kleurgebruik tegelijkertijd ook wat onrustig. Toch wijst het er niet direct op dat de winkel ook nachtmerries verkoopt. Het enige niet zo positieve vind ik de ondertitel “de droom die je hebt is uitverkocht”. Maar daar krijg ik dan weer wel het idee van dat het boek wellicht ook wijsheden bevat over hoe om te gaan met tegenslagen/teleurstellingen. Om de een of andere reden komt de titel van een boek van Herman Finkers hierbij ook in me op: “De cursus omgaan met teleurstellingen gaat wederom niet door.” Al krijg ik hier juist het idee dat dit boek weleens onderdeel van de cursus zou kunnen blijken te zijn of juist een op zichzelf staande cursus om te leren omgaan met tegenslag en te genieten van wat er op je pad komt.
Heb ik enig idee waar het boek over zou kunnen gaan? een winkel waar je dromen kunt kopen, maar waarbij je wellicht ook gaat ontdekken dat de dromen die je najaagt niet altijd hetgeen zijn wat je werkelijk goed doet. Dat juist de onverwachte dingen die op je pad komen het leven mooi maken. Dit laatste maak ik op uit de ondertitel.
Doordat de cover nogal kleurrijk is en de bladzijden zo mooi regenboogkleurig valt voor mij thriller wel direct af. Regenboog is iets wat ik wel met sprookjes en magie associeer (we hebben met onze dochter net de eenhoorn/regenboog fase gehad). In combinatie met de titel zou ik het in de fantasy hoek plaatsen.
Ik zou dit boek niet alleen op basis van de cover oppakken. Ik vind 'm wel mooi kleurrijk, waar ik erg van houd, maar in combinatie met de titel zou ik toch aan fantasy denken en dat pak ik normaalgesproken niet zo snel op.
Vanavond ga ik beginnen aan het boek en ontdekken of iets van mijn verwachtingen klopt met de inhoud van het boek.