Een leuke vraag om goed over na te denken. Er komen meerde scene's in mij op. Maar ik ga de uitdaging aan om er een te noemen die nog niet is genoemd.
Ik kies hoofdstuk 34, een kleine scene, dit omdat het bij mij meteen herinneringen aan een situatie bracht die ik zelf had mee gemaakt. En dan vooral het volgende stuk:
Brianna heeft erg pijn aan der rug en ken plots niet meer bewegen. Een plotselingen steek en pijnscheut door der rug. Ze kan niet bewegen! Ze vraagt johan om hulp, maar hij denkt dat ze acteert en dat het nep is, dat ze zich als een prinsesje gedraagt. Ze wil alleen maar geholpen worden op de bank. Maar Johan denkt vooral aan zichzelf dat hij wil eten, want door dit heeft Brianna zijn eten niet gepakt. Ze ligt daar op die houten planken in de hoop dat Johan nog enige medelijden ergens heeft en niet alleen voor zichzelf eten gaat pakken.
Je kan in dit hoofdstuk goed de scheve verhoudingen tussen Johan en Brianna lezen. En omdat ik zelf 2x een hernia heb gehad, waarvan de eerste precies zo begon. Uit het niets kon ik helemaal niks meer en had heel veel pijn gelukkig heb ik een hele zorgzame man die meteen te hulp schoot, maar ik kan me ook goed voorstellen dus met pijn in je rug en niet geholpen worden wat dat met je zou kunnen doen.