a. Ik heb het al eerder laten vallen, maar het einde van het verhaal heb ik ervaren als zeer ongeloofwaardig. Dan doel ik op de scene, in de bunker waarin Madison, 5 schoten lost op Jonah, tijdens een livestream.
Wat ik bevredigend vond aan het einde van verhaal is dat Lori met haar 5 kinderen op de ranche woont en als ik dat dan verder romantiseer, daar geniet van het 'echte' tradwife leven.
Als we het het hebben over de epiloog, vond ik deze onbevredigend en dan met name de laatste alinea waarin Madison zegt; dat ze een aanbod heeft gekregen van Netflix voor haar eigen serie
Ik vraag me toch werkelijk af, wat er nog te filmen valt ;-). Persoonlijk vind ik een Netflix serie voor Madison een beetje overtrokken.
De laatste hoofdstukken voelde voor mij aan als een opeenstapeling van toevalligheden en samenkomsten, waardoor de kwaliteit en de geloofwaardigheid van het boek voor mij daalde. Dat het eindige in een Netflix serie voor Madison kon ik daardoor ook niet zo waarderen. Ook is het voor mij onduidelijk of die Netflix serie start tijdens haar gevangenschap of daarna? Maar om mijn eigen gevoelens/gedachten goed te praten, bedacht ik mij vanmorgen tijdens het hardlopen dat het wel lekker Amerikaans is. Dat verzacht het wellicht.. 😅
Maar.. dat er een Netflix serie komt van Madison laat wel ruimte over een vervolg!
b. Laat ik doorpakken op de Netflix serie van Madison! Het vervolg van het geheim van de tradwife gaat over dat Madison die tijdens haar gevangenschap .
Madison krijgt een camera in haar cel zodat ze haar “kant van het verhaal” kan vertellen. Ze gelooft dat de serie haar menselijker zal maken, zachter, begrijpelijker. Wat ze niet weet, is dat haar 'kinderen' afzonderlijk worden geïnterviewd. Aflevering na aflevering laat de serie Madison zien als een vrouw die ontspoorde uit liefde en angst. Tot in de laatste twee afleveringen haar kinderen aan het woord komen. Zij vertellen over gesloten deuren, over regels die niemand mocht breken, over zinnen die nooit hardop gezegd mochten worden. Over het echte geheim van de tradwife. Madison hoort het pas als de serie al online staat. Ze zit in haar cel en ziet hoe haar kinderen haar verhaal afmaken, niet als moeder, maar als waarheid. Buiten vallen haar fans stil. Binnen begrijpt Madison dat ze haar vrijheid al kwijt was, maar nu ook haar versie van de werkelijkheid.