Vraag 2:
De titel van het boek; 'De Dallergut Dromenwinkel' geeft eigenlijk best wel al een heleboel prijs. In ieder geval wat één van de onderwerpen van het boek zal zijn. Gecombineerd met de omslag kun je daar als lezer niet meer omheen. Wat interessanter is, is de ondertitel, geschreven in de regenboog: ' De droom die je hebt besteld is uitverkocht'.
a. Wanneer je de ondertitel leest, wat is dan je eerste gedachte. Vind je dit positief of negatief, maakt het je nieuwsgierig etc. Kortom alles wat je kwijt wilt over deze ondertitiel._
Bij het bekijken van de kaft viel de ondertitel direct op. Ik had verwacht en misschien ook wel gehoopt dat in het boek een thema hieraan verbonden zou zijn. Iets als omgaan met teleurstellingen of het onderzoeken van wat je verder helpt. Misschien denk je dat A je verder kan helpen terwijl oplossing B beter past. Of over de kracht van je onderbewuste in je slaap. Het bestellen klinkt als een geplande, bewuste actie vooraf. Ik hoopte denk ik dat Dallergut sterk in het boek naar voren zou komen als ervaren dromenontwikkelaar die in kan schatten welke droom het beste bij je past en het vraagstuk waar je mee stoeit op dat moment.
Het bestellen en de no shows komen wel aanbod in het boek. Maar dan wel als gat in het verdienmodel van de droom-ontwikkelaars. Dit kon ik niet zo goed plaatsen. Immers als dromer betaal je achteraf met de emotie die je ervaart als je wakker wordt. Hoe verhoudt zich dit dan tot het ervaren en beleven op het moment van wakker worden en no shows? Ik begreep dit onderdeel van het boek niet zo goed. En had het misschien ook niet zo verwacht in een boek in het genre healing fiction. Dat is toch een raar verdienmodel wat openingen biedt voor corruptie zoals ook naar voren komt in het boek.
b. De meeste van jullie zullen het boek inmiddels gelezen hebben. Kijk je, na het lezen van het boek, met andere ogen naar de ondertitel en waarom?_
Het boek las ik vandaag uit. Bij het lezen, is me de betekenis van de ondertitel niet duidelijk geworden. Ben benieuwd hoe jullie dit ervaren hebben.