Is er iets wat je na het lezen van dit boek aanspreekt in de tradwife lifestyle, en welke waarden of behoeften daaruit zijn dat?
Mijn vooroordeel dat het om een zeer ver doorgetrokken rollenpatroon gaat, zag ik vooral bevestigd worden. Sterker nog: dat kleineren en mishandeling er onderdeel van zou kunnen zijn had ik niet scherp. Dat stuk sprak me absoluut niet aan.
Voor mij als moeder van jonge kinderen was wel herkenbaar de behoefte om je gezin prioriteit 1 te laten zijn. Dat droeg Madison op haar kanaal uit, maar ze leefde er niet naar.
Door tijd en aandacht voor elkaar, tijd te maken voor onze kinderen om te sporten en vriendschappen te onderhouden en door tijd te maken voor lekker koken zonder pakjes en zakjes, probeer ik dit zelf handen en voeten te geven.
Door dit boek ging ik me verdiepen in het fenomeen tradwife. Daarbij kwam ook moestuinieren als onderdeel van deze lifestyle naar voren. Ik ga mede daardoor geïnspireerd komend voorjaar onze moestuin weer nieuw leven inblazen. Dus in die zin zal ik komend jaar nog wel eens aan dit boek denken.