De vakantie van onze dochter is door de sneeuwval met een dag verlengd, dus ik pak ook een extra dag 😊.
Ik ben dit jaar meteen weer voortvarend van start gegaan met een beetje boel boeken tegelijk, maar ik geniet er wel van 😄
Ik lees/luister het eerste deel van School for myth and magic, De vloek van de zee. Een beetje sceptisch over het verhaal, maar een prachtige uitgave en nu ik het einde nader moet ik bekennen dat het me goed bevalt. Verder zeg ik er nog niet teveel over, ik bespreek ''m via een teams leesclub later in de maand.
Ook voor de Ezzulia uitdaging begonnen aan Laura H. Het kwam goed uit, want ik wilde toch ook de 10 Hebban Debuutprijs winnaars lezen voor de challenge. Ik vind het een heel meeslepend boek, shockerend en goed geschreven met een fijne opbouw.
Omdat ik voor Thinium vorig jaar De verloren held heb nageluisterd uit een serie die afgeleid is van Percy Jackson, heb ik (het eerste boek van Percy Jackson) De bliksemdief opengeslagen. Ik heb echt genoten van De verloren held en De bliksemdief belooft hetzelfde op te leveren.
Voor de Jolabokaflod actie kreeg ik van Jolande het boek Mensen als zonnen en mensen als manen. We besloten deze samen te bespreken in januari en ik ben inmiddels op de helft van het boek. Een mooie schrijfstijl, ietwat poëtisch maar ook experimenteel. Ik hou ervan.