3.a Hoe zou je de schrijfstijl van Angelique Haak omschrijven, vond je het passend bij deze thriller? Denk daarbij ook aan woordgebruik en zinsopbouw.
Het boek is geschreven vanuit de twee zussen Claire en Demi. Daarnaast wordt er steeds geswitcht van heden naar een stukje verleden (waarbij aangegeven is welke leeftijd de zussen toen hadden). De ik-vorm die de schrijfster gebruikt, zorgt er bij mij voor dat ik me in de personen kan inleven. Het past zeker bij de thriller, omdat je meegesleept wordt in een afschuwelijke jeugd. Ik vond het boek fijn lezen en het leest ook vlot weg.
3.b Wat vond je in het algemeen van de schrijfstijl? Vond je het prettig en gemakkelijk lezen of moest je er goed je aandacht bij houden? Denk daarbij ook aan woordgebruik en lengte van zinnen
De schrijfstijl spreekt mij erg aan. Een voorbeeld van de passende schrijfstijl komt van blz. 46: Omdat ik net zo laf ben als mijn moeder? Misschien ben ik, ondanks mijn woede, óók verlamd door angst. En dat is het ergste besef van allemaal. Een huis met drie vrouwen, allemaal doodsbang voor één man.
Korte, duidelijke zinnen die niks aan de verbeelding overlaten. Ik heb dit boek in een korte tijd uitgelezen.