a. Wat is je favoriete personage en waarom is deze favoriet? Was er een personage waar je je aan irriteerde? Zo ja, waarom dan?
Ik vond Penny erg leuk, vooral omdat dit haar eerste baantje is en ze erg nieuwsgierig is. Ze maakt soms nog wat foutjes, maar ze leert snel en ze is enthousiast.
b. Het hoofdpersonage is natuurlijk Penny maar ook DallerGut drukt wel zijn stempel op het verhaal. Beide personages blijven wat vlak. Wat had je graag nog van ze willen weten en waarom?
Penny: ik zou graag wat meer over haar thuissituatie willen weten, want we lezen wel dat ze meestal nieuwjaar viert met haar ouders. Ook wil ik weten wat haar gekochte droom was. Ze koos voor ontmoeting met een celeb, dus dan ben ik ook benieuwd wie ze zou ontmoeten. Ook de relatie met Maxim zou ik wat verder uitgediept zien.
Dallergut: We weten dat hij afstamt van de stichters van de wereld, maar hoe zit dat precies? Wat zijn zijn krachten, want hij weet wel duidelijk wie welke droom nodig heeft.
c. Er zijn vier managers, Weather van de begane grond, Viggo Myers van de 1e etage, Mogberry van de 2e etage en Speedo van de 3e etage. Ze hebben alle vier nogal uitgesproken karakters. Welke type managers herken jij in de verschillende karakters ?
Ik heb zelf niet veel ervaring met managers, maar mijn leidinggevende collega op mijn studentenjob voelt echt aan als een Weather. Het goed willen doen, alles kennen wat er te kennen valt en een warme persoonlijkheid.