Het is januari en vol goede moed ben ik aan het nieuwe jaar begonnen. Daar keek ik naar uit, 2025 was niet mijn jaar, en ik hoop dat 2026 dat wel wordt! Mijn goede voornemens voor dit jaar zijn om eindelijk weer een baan te vinden (ik ben momenteel aan het solliciteren 🤞) en om zoveel mogelijk te eten uit eigen moestuin. Ik heb al wat mooie moestuinboeken op het oog om dat doel te kunnen bereiken! Op leesvlak heb ik ambitieuze plannen en ik kijk wel hoe ver ik daar daadwerkelijk mee kom!
📚 Hebban Reading Challenge
Ik doe inmiddels al aardig wat jaren mee (sinds 2017) en ook dit jaar zet ik mijn doel weer op 100 boeken. Dat heb ik door allerlei omstandigheden de afgelopen vier jaar niet meer gered, maar er zit wel weer een stijgende lijn in: las ik in 2022 slechts 21 boeken, 2025 sloot ik af met 56 gelezen boeken. Omdat ik weer meer leesconcentratie heb (en momenteel ook te veel vrije tijd, maar dat verandert dus hopelijk snel), hoop ik die 100 wel te kunnen gaan halen dit jaar.
✅ De officieuze HRC Checklist 2026
Ik vind het zo ontzettend leuk dat we met elkaar deze checklist gemaakt hebben! Ik ga proberen alle 52 categorien af te vinken. Sommige kan ik denk ik zo afvinken, anderen zullen wat meer moeite gaan kosten. Gelukkig geven we elkaar bij elke categorie ook leestips, dus dat zal best goed komen.
🌎 Read around the world challenge
De wereld rondlezen uitdaging kwam ik op Linkedin tegen. Ik vind het een mooie uitdaging om uit elk van de 204 landen ter wereld een boek te lezen. Natuurlijk verwacht ik niet dat ik die dit jaar allemaal kan afvinken, dit wordt een meerjarenplan. Leuk als ik dit jaar een mooi begin kan maken.
Ik wens jullie allemaal een prachtig 2026 toe met heel veel leesplezier!