Vraag 6. Tijdens het lezen zag ik het zelf helemaal voor mij dat dit verhaal verfilmd zou worden, als serie of film, juist ook omdat er nu ook meer aandacht is voor dit thema.
Stel het boek zou verfilmd worden, en jullie zouden de acteurs en actrices mogen kiezen, wie zien jullie dan voor je als Claire, haar moeder Hanna, zusje Demi, Fabio maar ook wie zien jullie voor je voor de andere personages, zoals , Hun vader, stiefvader en Raimundo de man die Claire hielp in Brazilië.
Ik ben van mening dat ik de verfilming eigenlijk meestal echt slecht vind. Ik kan me bij een film ook minder goed in leven ofwel ik ben een echte lezer.
Claire - bracha van Doesburg
Blond personage lief, stoer.
Demi - Angela Schijf
In mijn hoofd is ze donkerder als
Claire en moet het een echt pittig karakter zijn.
Hanna - Renee soutendijk
Ik denk dat Renee dit wel geloofwaardig zou kunnen neerzetten. Vind Hanna een lastig personage omdat ze voor mij geen sterk persoon is.
Fabio - Edwin Jonker
Rai - Benja Bruijning
6b. Denk je dat de Angelique Haak met het verhaal een boodschap heeft willen meegeven? Zo ja, welke is dat dan?
Ik vermoed dat ze dit zeker geschreven heeft met een boodschap. Ze werkt hier natuurlijk al wat langer aan maar ook in het jaar dat dit boek uitkwam werden we weer opgeschrikt door het onderwerp.
Bijvoorbeeld het meisje Lisa dat savonds naar huis fietste en zomaar is vermoord. Maar ook voor alle onzichtbare gevallen. Als je een statistiek ziet dat er elke 8 dagen een vrouw door meestal haar partner of ex partner wordt vermoord komt dit vaak minder hard aan. Vrouwen die mishandeld worden zijn geen statistiek dit zijn echte mensen en ik denk dat ze dat met dit boek ook duidelijk maakt. Van buitenaf zie je het vaak niet omdat men zich bijv. schaamt of geen uitweg weet doordat ze geïsoleerd zijn. Of ze worden gewoon weg niet geloofd of het kan niet bewezen worden.
Voor al die vrouwen is denk ik grotendeels de boodschap: Jullie zijn niet alleen!.