Los Gigantes is een plaats op Tenerife waar enorme kliffen uit de zee oprijzen. Boeken van meer dan 1000 bladzijden roepen bij mij hetzelfde beeld op. Eens erin begonnen, kan ik normaal gezien niet meer stoppen, maar vorig jaar las ik tot mijn grote spijt enkel dikke pillen van meer dan 500 bladzijden. Nu heb ik een leesuitdaging met code YKMFZ 'De giganten' gedoopt om mijzelf een duwtje in de rug te geven. En alle anderen die het zien zitten natuurlijk š
Beginnen wil ik met het tweede deel van De Thibaults van Roger Martin du Gard, een Nobelprijswinnaar. Het eerste deel las ik een tijd geleden, maar daar stond zo'n enorme spoiler over het tweede deel op het einde dat ik tijd nodig had om het te verwerken. Hij laat zo'n mooie taal uit zijn pen vloeien dat ik ondertussen de moed heb samengeraapt om verder te lezen.
De uitdaging gaat over twee giganten in ƩƩn jaar lezen en je kunt het al raden: ik ben nog op zoek naar een tweede. Ik dacht dat @Greet Braem ooit zo'n lijst had samengesteld, maar ik vind haar niet meerā¦
Welke boeken van meer dan 1000 bladzijden hebben jullie al gelezen? Zitten daar aanraders tussen? Ik ben benieuwd š¤
Jullie suggesties hou ik hier bij.
Overzicht van de andere blogs