Behind the scenes: de geboorte van een titel

Toen ik dit liefdesverhaal begon te schrijven, was het simpelweg het verhaal van Maud en Sophie. Zo heet de map op mijn laptop nog steeds: een verzamelplek vol scènes, ideeën en emoties van twee vrouwen die me al vanaf het eerste hoofdstuk niet meer hebben losgelaten.
Pas toen het manuscript af was, durfde ik na te denken over een titel. Tussen houvast en verlangen voelde precies goed. Twee woorden die vangen waar Maud en Sophie mee worstelen: meer willen, anders willen, maar toch blijven grijpen naar wat vertrouwd is. Of juist steun zoeken in het bekende terwijl je hart ergens anders heen trekt.
En toen stuurde ik alles op naar De Verhalenfabriek.
Binnen no time werd mijn zorgvuldig bedachte titel in de prullenbak geparkeerd.
“Niet feelgood genoeg,” zeiden ze vriendelijk maar beslist.
Nou, daar ging mijn dichterlijke moment.
Dus daar was-ie dan: de definitieve titel.
Wat als liefde zo begint.
In het begin voelde het een beetje alsof iemand mijn favoriete hoodie had gewassen op 90 graden. Even slikken. Even wennen.
Maar eerlijk? Hoe vaker ik ’m lees, hoe beter hij past. Inmiddels sluit hij om het verhaal heen… als een bokshandschoen met een roze glitterrand.
Wat als liefde zo begint…
Een warme, sprankelende roman over verliefd worden op iemand en op jezelf. Voor iedereen die weet dat liefde soms precies daar opduikt waar je haar het minst verwacht.
Het is het verhaal van Sophie, die haar leven een nieuwe wending geeft, en Maud, de mysterieuze personal trainer die haar wereld onverwacht op z’n kop zet. Tussen krachttraining en vlinders, onzekerheden en verlangens, groeit er iets wat geen van beiden had voorzien.
En dan de cover.
Knalgeel, vrolijk en vol energie — precies zoals het verhaal zelf.
Ik kan niet wachten tot jullie Sophie en Maud gaan ontmoeten en met hen mee gaan lachen, twijfelen en voelen. De voorpret kan beginnen… en ik ben superbenieuwd wat jullie van de cover én de titel vinden.
‘Wat als liefde zo begint’ verschijnt januari 2026.