7a. Wat vonden jullie van de manier hoe de personages zijn neergezet, Was er een personage wat je meer aansprak en waarom? Ik vond het heel meeslepend gebracht. Vooral Demi en Claire kon ik me wel heel goed in vinden. Door de verschillende delen kan je je in beiden wel heel goed in inleven. Niet dat het misschien strookt met hoe je zelf zou reageren (want iedereen reageert op zijn eigen manier en voel je ook pas als je in die situatie terecht komt).
Ook de rol van Raïmundo vond ik bijzonder. Hoe hij zich inzet voor deze vrouwen. Heel moedig!
7b. Beide zussen dragen de littekens van het opgroeien in een huis waar er regelmatig huiselijk geweld voor kwam. Konden jullie meeleven met Claire en Demi en wat vonden jullie ervan hoe ze hier mee omgingen en hoe de rol van hun moeder in dit verhaal is neergezet?
Je kon je direct inleven in Claire haar houding, haar manier van zijn. Je wist waarom ze zich zo gedroeg en dan kon ik me er wel in inleven. Ik vond dat ze heel krachtig voorgesteld werd, hoewel daaronder toch een heel kwetsbaar stuk zat dat ze verdrong door iedereen op afstand te houden. Ik was heel benieuwd waarom ze ook haar zus op afstand hield en begreep haar ook wel waarom, toen dit duidelijk werd.
Door het tweede deel kon ik mee ook inleven in Demi. Angelique weet het op zo een manier te brengen, dat je beide standpunten begrijpt. Uiteindelijk begrijp ik haar keuze ook en was ik helemaal mee in de romance met Fabio ook. Jammer dat deze dan toch weer gewelddadig werd, je voelde in het begin wel dat er iets niet klopte.
Ik kon me het minste inleven in de mama. Ik begrijp dat ze misschien niet anders kan en dat ze vaak ook geen keuze zal hebben gehad, ze wordt onder druk gezet doordat ze dreigen de kinderen iets aan te doen. En vaak heb je ook niet de keuze op hoe je reageert wanneer iemand geweld gebruikt. Maar toch had ik het minste sympathie voor haar. Maar je weet nooit hoe je reageert in een bepaalde situatie, soms gaat dit buiten je wil om.