Heel even twijfelde ik of ik mijn blogs zou mee verhuizen naar het nieuwe Forum , maar concludeerde dat het vooral losstaande Blogs zijn en dat het beter is een vaste Blog te doen.
Dus vanaf nu vinden jullie me onder de titel BoekenBabbels Met Gebabbel over Boeken , De HRC updates en de maandplanningen ineen.
Aan de ene kant ben ik wel opgetogen dat Hebban overgaat in een Forum , want met een Forum als ondergrond kun je meer als met een PC App zoals Hebban was. Op het gebied van Topics dan.
Voelt het toch een beetje alsof ik weer op Ezzulia zit 🙃
En de vrees van enkelen dat er dan sprake is van Social Media ben ik het niet mee eens. Waarom niet ? Nou , Allereerst je wordt niet aan het scherm gebonden met honderden filmpjes die een Toxische werking op je hebben en je urenlang afhouden van het dagelijkse leven.Met een Forum houd je je eigen leven in de hand...uitloggen en wat anders doen op eigen voorwaarden. Een forum is even kijken of er een berichtje is en dan weer verder met de dagelijkse dingen. Ten tweede vind ik de definitie Social Media niet bij een forum passen...er is een groot verschil tussen dit of Facebook, Tiktok etc...
Wat betreft mijn huidige voortgang op het gebied van boeken kan ik zeggen dat ik met 26 uit 40 goed op safe zit om mijn doelstelling te halen , maar dat de huidige maand waarschijnlijk magertjes gaat zijn, met hooguit 1 boek, Dit wegens drukte in het dagelijkse leven maar ook het feit dat het boek de grootste van de 4 boeken uit de serie is en even wat lastig opstarten is....Een hoop Engelstalig gebabbel over de Pax en alles daaromheen.
Het boek ? Ja, dat vergat ik nog te zeggen : Rise of Endymion ( Hyperion Cantos , van Dan Simmons) maar dat had ik al wat vaker her en der opgemerkt. Als er een vleugje Fantasie te vinden is , of juist SF kan ik behoorlijk genieten van zo`n boek , dat blijft toch altijd mijn favoriete genres.
Wat ik nog niet begrepen heb en dat komt vooral omdat ik niet alle Topics doorlees , of dat betekend dat de oude Hebban ophoud te bestaan , of meer als BoekenApp zal functioneren om boekenvoortgang bij te houden en meer niet.
Daar kom ik vanzelf wel achter 😆 Zou wel jammer zijn omdat ik letterlijk erop bijhield Hoeveelste boek ik uit heb sinds dat ik opnieuw was begonnen met lezen , na jarenlang geen boek aangeraakt te hebben.
Dit aantal staat nu op 277 boeken sinds januari 2018. Wat dus neerkomt op zo`n 3 boeken per maand gemiddeld.
Met Rise of Endymion zit ik momenteel in Hoofdtsuk 8 (van de 35) en ik heb nog niet echt een flow , maar de spanning moet nog komen.
Wat betreft de planning is het momenteel lastig inschatten met welke boeken ik hierna verder ga , dus zal ik nu even niet vooruitkijken, ik heb nog best veel series openliggen.
Dit was de eerste Boekenbabbel van het nieuwe Forum , wat zijn vervolg vooral zal kennen in een gecombineerde HRC Update, Maandplanningen , en overige gebabbel onder 1 noemer : BoekenBabbels