Als je zo loop te worstelen om het lezen Prioriteit nummer 1 te maken , maar je hebt meer hobbies die je tijd opslurpen en je zo haast niet aan boeken toekomt , waar leg je dan de grens?
Zo heb ik bij het dammen de Landelijke wedstrijden en de regionale bondswedstrijden een halt toegeroepen , want je was twee en bijna 3x per week bezig met dammen...Het striptekenen is ook een belangrijke hobby, maar ik mis wat inspiratie momenten dus komt dat neer op 1 bladzijde per week. En dan is er nog die verrekte computer en mobieltje , het neemt meerdere uren per dag van je tijd af (en ik ben er al zo gevoelig voor qua stress en prikkels) dat ik meer op dat mobieltje loop te staren dan ik daadwerkelijk boeken lees. En al die whatsapp berichtjes helpen dan ook niet mee, als je een overactieve apper op je telefoon hebt...๐verder wandel ik nog 2 x per week
Hoe dan ook , het boeken lezen MOET van mezelf (Ja ik zeg moeten want die andere bezigheden wil ik niet) op prioriteit 1 staan.
Vorig jaar las ik 1 boek per week ( 52 in een jaar) en was daar erg tevreden mee....maar het is nu de 16e januari en zit pas op 1 vrij dun boek uit. Terug gaan naar het vaste telefoon tijdperk ? je gaat het haast wel denken ...en al die leuke spelletjes op de PC die er van uit gaan dat je elke dag meerdere uren per dag wel de tijd zal hebben....nee dus...
dat zijn van die momenten dat je denkt dat drastische middelen de enige manier zijn, maar de pc en mobiel heb je in deze tijd haast wel nodig , De Pc spelletjes dringen zich aan je op (net als al die gok spam mails in je email elke dag...bah) en het dammen moet leuk blijven , ik maakte daar haast een Baan van... en het striptekenen ? inspiratie is noodzakelijk en ik wil het aantal bladzijden dus uitbreiden per week...Maar wat het belangrijkste is ? Ik wil verdwijnen in heerlijke verhalen !
Nou is het natuurlijk wel zo , dat ik tijd te over heb. Geen baan van 09.00 tot 17.00 en dus zal ik die tijd willen opvullen .....met lezen dus. Hebben jullie last van Hobbystress (zo zal ik het maar even noemen ) ? En de PC uitzetten en de mobiel in de kamer hiernaast leggen helpt dat wel? want als ik niet binnen een uur op een appje reageer wordt er bijna al 112 gebeld uit bezorgdheid.
Ik heb helaas niet de kracht om mijn prioriteiten vast te leggen , ik word te makkelijk verleid door de pc en de spelletjes en daar baal ik echt van....hoe los je zoiets op ? Ik wil lezen ...
Dat heeft ongetwijfeld met die hormoon te maken (was dat Endorfine? ) die zijn spike nodig heeft in Mobiel en spelletjes ....
Hobbystress kennen jullie dat?